Lommiss Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Ok, dette er specsa; CPU: Intel core 2 quad Q6600 2,4GHz GPU: Asus Geforce 8800 GTS 640mb Ram: OCZ 2x2048mb RAM PSU: Silverpower 400W HK: Asus P5N-E SLi Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har akkurat montert min nye PC, alle delene er montert inni! Jeg ble kjempelettet da den slo seg på første gang jeg trykket på "på" knappen, men desverre uten bilde! Skjermkortet er koblet opp med en DVI til DVI kabel... Hva kan problemet være? Jeg har foreløpig ikke prøvd å boote med noen CD i DVDromen heller... PS: Et spørsmål til, skal en HDD og DVD-rom kobles opp likt, med en sata kabel til hovedkortet hver og en sata strømkabel til hver? 9482424[/snapback] Har du sjekka om rambrikken/e sitter skikkelig i? Har du flere enn 1 brikke så prøv å boote med forskjellig antall brikker og i forskjellige slotter. Hvis du har satt sammen pcen riktig, så kan det hende det er noe galt med en kabel. Du må bare feilsøke til du finner feilen. 9483517[/snapback] Du spør: "PS: Et spørsmål til, skal en HDD og DVD-rom kobles opp likt, med en sata kabel til hovedkortet hver og en sata strømkabel til hver?" Svar: Ja det skal det. En strømkabel og en S-ATA kabel til HDD, og en S-ATA kabel og strømkabel til DVDen. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Ja, ok, var bare usikker på det! SJekk akkurat at RAMen ssatt ordenlig i, det gjorde den! Men en ting da jeg installerte kjøleren på CPUen, gjorde jeg det utenfor kabinettet, hørte jeg et litt uvanlig "knekk", som kan ha kommet fra Hoverkortet, kan det ha blitt ødelagt av det? Man må jo bruke så jævlig mye makt på de jævla greiene som skal feste kjøleren i HK! Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Ja, ok, var bare usikker på det! SJekk akkurat at RAMen ssatt ordenlig i, det gjorde den! Men en ting da jeg installerte kjøleren på CPUen, gjorde jeg det utenfor kabinettet, hørte jeg et litt uvanlig "knekk", som kan ha kommet fra Hoverkortet, kan det ha blitt ødelagt av det? Man må jo bruke så jævlig mye makt på de jævla greiene som skal feste kjøleren i HK! 9483639[/snapback] Det er ikke lett å svare på, men det at du får svart skjerm kan skyldes at det er noe galt med HK. Hvis du får sjekka cpu, ram, skjermkort etc i en annen pc, og alt det fungerer, så vil jeg tro det er noe galt med HK. Det du kan gjøre er å demontere alt og så sette det sammen igjen. Noen ganger hender det at det hjelper. Det skal ikke være nødvendig å bruke så mye kraft når du monterer CPU-vifta, sikker på at du gjorde det på den riktig måten? Endret 12. september 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Jeg presset ned de fire pluggene, til det kom et klikk, og holdt godt under der jeg plugget ned! Men faen, kanskje det er best å ringe en fyr som er ekspert som kan komme og hjelpe meg? Lenke til kommentar
legofred Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har du andre ekspansjonskort installert enn skjermkort? Noe i PCI-slottene? Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Nei, skal sette i et trådløst kort, men har ikke satt det inn enda Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Sa du ikke at det var en utgang på HK som så ut som en vga utgang? Med mindre dette er den vanlige 9 pin serielle, så ta ut skjermkort og brøv å koble opp med det innebygde skjermkortet. Har du forsøkt med bare en ram brikke? Forsøk også gjerne uten ram og sjekk om PCn "sier" noe da. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Sa du ikke at det var en utgang på HK som så ut som en vga utgang? Med mindre dette er den vanlige 9 pin serielle, så ta ut skjermkort og brøv å koble opp med det innebygde skjermkortet. Har du forsøkt med bare en ram brikke? Forsøk også gjerne uten ram og sjekk om PCn "sier" noe da. 9484473[/snapback] Dette HK'et har da ikke innebygget skjermkort! Har det? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det var sikkert COM-porten han snakket om, den er jo ganske lik en VGA-port. Men om du ikke har noen måter å kryssjekke komponenter, og feilsøke er det ikke så mye mer du kan sjekke og gjøre av det som er foreslått her. Anbefaler at du sender den til der du kjøpte fra, og får de til å feilsøke. Ring først. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 PCen går på nå, og jeg kommer fram til instalering av OS... Men så kommer feilmeldingen som sier; IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Hva betyr det? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 PCen går på nå, og jeg kommer fram til instalering av OS... Men så kommer feilmeldingen som sier; IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Hva betyr det? 9486867[/snapback] Sjekk ut denne linken: http://www.updatexp.com/stop-messages.html Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hvis du får startet maskinen med skjern kan du jo gå inn å sjekke volt o.l. i BIOS Noen Hovedkort kan jo også ha problemer med så store rambrikker, prøv å klokk ned ram'en og/eller fjern en brikke. Endret 13. september 2007 av Evil Eye Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Jeg får kjørt PCen men med kun den ene RAM brikken! Kan jeg endre det i BIOS settings, og hva skal jeg gjøre? Kjøre ned volten eller noe på RAM brikkene? Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Du kan jo prøve å klokke de ned manuelt, eller så kan du sette opp minne innstillingene på brikkene, CL CAS osv., se i hovedkort håndboken hvordan dette gjøres. Endret 13. september 2007 av Evil Eye Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Hvilke settings skal jeg sette brikkene på? Jeg ser i manualen til hovedkortet at det står en liste over RAM som skal fungere uten problemer, og der står ikke min :S Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvilke settings skal jeg sette brikkene på? Jeg ser i manualen til hovedkortet at det står en liste over RAM som skal fungere uten problemer, og der står ikke min :S 9491304[/snapback] Det kan være problemet. Snakk med selger og se om du ikke kan få bytta ramen. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Anbefaler at du skifter silverstone 400w med en eks. 600w.Siden 400w har kun en 20 pin mens hk ditt krever 24pin. http://www.custompc.co.uk/labs/79280/silve...-sp-400p1b.html Hva dette innebærer kan du lese her.. http://www.playtool.com/pages/psucompat/compat.html Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Silverpower 400W heter det, og det har 24-pin... Men jeg har bestilt et toughpower 750W som kommer sanrt, dette er er bare en midlertidig løsning ;-) Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Er nok ikke umulig at det hjelper, sjekka PSU'en din og mener at det er 1 12V Rail på 18Amp. Noe som tilsvarer 216W, med Quad CPU og 8800GTS kort kan dette bli noe i minstelaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå