Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

First time boot - ingenting på skjermen!

Anbefalte innlegg

Har akkurat montert min nye PC, alle delene er montert inni! Jeg ble kjempelettet da den slo seg på første gang jeg trykket på "på" knappen, men desverre uten bilde! Skjermkortet er koblet opp med en DVI til DVI kabel...

Hva kan problemet være? Jeg har foreløpig ikke prøvd å boote med noen CD i DVDromen heller...

PS: Et spørsmål til, skal en HDD og DVD-rom kobles opp likt, med en sata kabel til hovedkortet hver og en sata strømkabel til hver?

Endret av Lommiss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, PC-en booter ikke selv om viftene går rundt og alt det der. PC-en booter når du hører det pipet fra hovedkortet. Hvis du ikke hører det pipet, så ville jeg ha sjekket alle koblinger til hovedkortet og generelt sjekket over alle komponentene og sjekket at alt sto på riktig plass.

Lenke til kommentar

Altså, PC-en booter ikke selv om viftene går rundt og alt det der. PC-en booter når du hører det pipet fra hovedkortet. Hvis du ikke hører det pipet, så ville jeg ha sjekket alle koblinger til hovedkortet og generelt sjekket over alle komponentene og sjekket at alt sto på riktig plass. Det det kan være da, er at hovedkortet ditt, CPU-en din eller RAM-en din er såkalt "Dead on arrival", noe som er en garantisak. For å sjekke hvilket komponent som ikke fungerer, så ville jeg ha prøvd med forskjellige komponenter hvis du har mulighet for det.

Lenke til kommentar
Har akkurat montert min nye PC, alle delene er montert inni! Jeg ble kjempelettet da den slo seg på første gang jeg trykket på "på" knappen, men desverre uten bilde! Skjermkortet er koblet opp med en DVI til DVI kabel...

Hva kan problemet være? Jeg har foreløpig ikke prøvd å boote med noen CD i DVDromen heller...

PS: Et spørsmål til, skal en HDD og DVD-rom kobles opp likt, med en sata kabel til hovedkortet hver og en sata strømkabel til hver?

9482424[/snapback]

Har du sjekka om rambrikken/e sitter skikkelig i? Har du flere enn 1 brikke så prøv å boote med forskjellig antall brikker og i forskjellige slotter. Hvis du har satt sammen pcen riktig, så kan det hende det er noe galt med en kabel. Du må bare feilsøke til du finner feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...