Gå til innhold

Kritisk feil med skjermkort!?

BoXXer

Anbefalte innlegg

Som et nytt medlem av dette forumet vil jeg introdusere en feil som har plaget meg i flere måneder nå.

Jeg har et Asus GeForce4 Ti4600 skjermkort (v8460), og har store problemer ved kjøring av 3D-baserte applikasjoner (i hovedsak spill).

Hver gang jeg skal kjøre et spill, får jeg enten blåskjerm, skjerm-blackout eller feilmelding (Unable to create rendering device, render creation error, kunne ikke sette sette oppløsnings-modus eller liknende). Ved blåskjerm står det ofte at feilen kan ligge i nv4_disp, men dette kan ikke stemme, ettersom jeg har reinstallert XP flere ganger uten hell, og prøvd alt fra Asus siste drivere via originaldrivere til de nyeste nvidia-drivere.

Feilen forble den samme da jeg oppgraderte fra DirectX 8.1 til 9.0.

Det merkelige er at ved restart av pcen kan jeg i noen minutter kjøre et hvilket som helst spill, og når jeg først har startet det opp ramler det ikke ut. Sjeldent iallefall. Og noen ganger KAN jeg kjøre et spill vellykket uten å måtte restarte først. Det viser at feilen er sporadisk, og neppe ligger i software.

Har også prøvd å klokke ned skjermkortet til et minimum, uten suksess, men da ligger feilen neppe i kjølingen.

Et eksempel på feil er hvis jeg kjører Elastomania (!), og får opp en feilmelding (SetResFailed eller noe i den dur).

Så, hvis noen av dere mer datakyndige har noe peil på hva som kan ha gått galt, og hvordan det kan løses blir jeg meget takknemlig.

Jeg er ikke n00b når det gjelder data, men jeg er heller ikke noe geni, så på dette punktet har jeg gitt opp.

Håper på kloke svar. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...