Sportive. Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Bare en rask luftetur, jpg er brukt her iso 200, F9, 1/15 lukker. Hva synes dere ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg likte komposisjonen og fargene. Men jeg tror jeg ville ha valgt en kortere lukkertid (f.eks. 1/60s) slik at vannet var litt roligere. Tom Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Enig i mye av det Tom sier her, men i motsetning til han likte jeg at vannet var såpass urolig. Synes det fikk en fin effekt. Må også gratulere med kamera! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg er enig med Tom, men for min del kan lukkertiden være slik den er. Jeg vet det er midt mellom de to effektene man gjerne bestreber i slike bilder, men her fungerer det som en annerledes effekt. Håper det var tilsiktet, fordi det er greit å utfordre konvensjonene både titt og ofte. Ingen stor overraskelse at jeg mener det. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Fint motiv med fine himmelfarger, skulle likt å sett mer av himmelen selv om horisonten nærmer seg midten. Syns du har brukt passe lukkertid her, får følelsen av at vannet kommer mot. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Bevisst valg av lukkertid her. Lukketiden her gir følelsen av vannet kommer i mot, det gjørde det også, måtte ta noen skritt tilbake for ikke å bli våt...... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg likte bildet. Men jeg kan vel komme med noen tanker jeg får, når jeg sitter og ser på bildet ditt en liten stund. Jeg liker vannet rundt tangen (?) som ligger der og skummet rundt den, og hvor klart det er. Også i sanden og skummet som ligger der gir en behagelig følelse. Men akkurat der vannet treffer (eller hva man skal si?) syns jeg det var litt rart. Uklart på en rar måte, det er vel kanskje det diskusjonen rundt lukkertid dreier seg om? At det er en effekt av lukkertiden. Rett og slett bevegelsesuskarphet? Men som jeg sa først så liker jeg bildet. Man kunne kanskje ønsket seg ett bilde der man kan se sanden hele veien bortover på venstre side om det var sånn at man kunne ønsket det annerledes. Endret 12. september 2007 av pybalto Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg likte komposisjonen og fargene. Men jeg tror jeg ville ha valgt en kortere lukkertid (f.eks. 1/60s) slik at vannet var litt roligere. Tom 9482297[/snapback] Ja, tenkte å si det samme, nydelig komposisjon, og finstemte farger....men overflaten av vannet gjør meg helt svimmel.... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Bevisst valg av lukkertid her.Lukketiden her gir følelsen av vannet kommer i mot, det gjørde det også, måtte ta noen skritt tilbake for ikke å bli våt...... 9482591[/snapback] Hvilken lukkertid har du brukt da? (Som nybegynner og uvitende vil jeg gjerne lære litt :!: ) RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Bevisst valg av lukkertid her.Lukketiden her gir følelsen av vannet kommer i mot, det gjørde det også, måtte ta noen skritt tilbake for ikke å bli våt...... 9482591[/snapback] Hvilken lukkertid har du brukt da? (Som nybegynner og uvitende vil jeg gjerne lære litt :!: ) RandiA 9483759[/snapback] 1/15s Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 1/15s 9484075[/snapback] Sorry, burde ikke ha spurt, det stod jo over bildet....takk RandiA Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har du brukt stativ/monopod eller er du bare utrolig handsteady? Hos meg er 1/15 umulig uten stativ.. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Stativ ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå