Joachim_F Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 ESRB er ikke et statlig organ. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det stemmer Joachim. Om presidenten har rett til å utnemne ein ein ny leiiar for ESRB er og diskutert i artikkelen det blir linka til. Men ein ting er sikkert, presidenten kan nok påvirke valet av ein ny leiiar. Lenke til kommentar
slash Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 ESRB har ingen påvirkning på Europa, da ESRB gjelder bare i Amerika. 9483738[/snapback] Som nevnt tidligere i tråden så har ESRB veldig stor innvirkning i europa. For om et spill får for høy rating så vil ikke diverse kjeder selge de, og dette betyr enorm tapt inntekt for utvikleren/utgiveren. Derfor vil også europeiske utviklere tone ned spillene sine for å unngå for høye ratings og tapte salg i USA. Spill utviklet kun for det europeiske markedet er en annen ting da, men slike spill er heller skjeldne. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 HALLO!?!!?11 SATIRE??!? Dere kan jo lese om et annet eksempel på Jack Thompsons eskapader på samme side her Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Den siden der har bare tullenyheter.. så glem det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) men greia er at hvis ESRB setter Mature på et spill i Amerika selger ikke de største utselgerne (wall-mart etc) spillet, og da tjener de ikke noe på spillet. det som skjedde med Manhunt 2 mener jeg å huske 9482368[/snapback] Nå roter du her. Det er Adults Only som ikke blir solgt på Wal-mart o.l. M-rating er langt fra farlig. De mestselgende spille på xbox-plattformen har som oftest M-rating. Begge Halo-spillene og Geas of War er eksempler. På ps2 har alle GTA3-spillene mottat M-ratingen. Manhunt 2 fikk AO-ratingen. Endret 13. september 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) sant, bare jeg som rotet litt. poenget er at hvis JT hadde blitt leder hadde han nok lagt sjelen sin i å få spill som nå er M til å bli AO. Endret 13. september 2007 av vetle89 Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hvis alle spill framover blir sensurert som Manhunt 2 så blir det bare til at jeg finner de doser vold jeg trenger i det virkelige liv. Synd for verden. 9482290[/snapback] samme Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Nyheten er falsk. Go back to bed America. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hvis alle spill framover blir sensurert som Manhunt 2 så blir det bare til at jeg finner de doser vold jeg trenger i det virkelige liv. Synd for verden. 9482290[/snapback] samme 9486898[/snapback] Ja, samme her. Dersom eg ikkje får utløp for det naturlege behovet eg har for å torturere og drepe folk gjennom spel, må eg sjølvsagt byrje å gjere det i den verkelege verda. For det det er jo eit dokumentert faktum at valdelege spel gjer folk mindre valdelege i den verkelege verda. Ser verkeleg ingen grunn til å hisse seg opp over dette. For det første: DET ER IKKJE SANT. For det andre: dersom du er for valdelege dataspel, er ikkje Jack Thompson nokon rèell trussel. Jack Thompson er ein fanatikar, som ikkje oppnår noko anna enn å stille andre som er skeptiske til mykje vald i dataspel (som meg) i eit dårleg lys. Han er den perfekte stråmannen. Når det gjeld Manhunt 2 meiner eg ESRB gjorde det rett. Britane gjekk for langt; å forby spel blir feil. Men at eit spel med ekstremt valdeleg innhald får høgste aldersgrense, ser eg ikkje noko problem med. Dersom utviklarane vil at noko skal vere tilgjengeleg for ei yngre målgruppe, må dei tilpasse innhaldet deretter. Kay Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det er nok sant. Og mens vi er inne på fantastiske nyheter, så har jeg funnet noe av hemmeligheten bak Microsoft sin suksess. The truth is out there! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå