Gå til innhold

Nettverkskart ala Vista

Xecuter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så at Vista hadde en utrolig kul funksjon som kunne tegne et kart over maskiner på hjemmenettverket. Fins det en slik til Linux?

9482074[/snapback]

Gjøres det automatisk med dette programmet? Og vet du hva det heter?

9483415[/snapback]

post-15757-1189633603_thumb.jpg

Viser nå ikke riktig hos meg :dontgetit:

9483851[/snapback]

Den ja. Vises garantert riktig med et tilsvarende program til Linux. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noe grafisk program, men du kan hvertfall bruke kommandoen 'arp -a' til å vise gjeldende arp-tabell. (ARP - Adress Resolution Protocol er protokollen som brukes til å slå opp ip til mac på lokalnettet). Programmet vil gi deg en liste over alle maskinene som er kjent for øyeblikket.

Nå må du bare lære deg python og gtk så har du programmet ditt ;)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om noe grafisk program, men du kan hvertfall bruke kommandoen 'arp -a' til å vise gjeldende arp-tabell. (ARP - Adress Resolution Protocol er protokollen som brukes til å slå opp ip til mac på lokalnettet). Programmet vil gi deg en liste over alle maskinene som er kjent for øyeblikket.

9491658[/snapback]

Kunne Python og PyGTK for et par år siden hehe. Har faktisk tenkt på å puste litt støv av kunnskapene og prøve å lage et. Burde jo ikke være så alt for vanskelig.

Lenke til kommentar

9491658[/snapback]

apr -a viser ikke annet en routermodemet her. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...