TiNuSsS Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hvordan kan man vite om man er manisk depresiv ? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 http://www.helsenytt.no/artikler/manisk.htm Lenke til kommentar
MRN Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Artikkelen er fra 2003, og det heter vel ikke manisk depressiv lengre men at man har en bipolar lidelse? Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Ja, jeg aner ikke hva det heter, men takk jeg skal lese ... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du kan aldri vite det helt sikkert, selv om du har symptomer som stemmer med noe du leser et sted, kan de ha annet opphav enn en bipolar lidelse. Psyken er foreløpig relativt upløyd mark i forhold til det fysiske, og det er en flytende overgang mellom en lidelse og normaltilstanden, i motsetning til f.eks. influensa, som man enten har eller ikke har; det finnes ingen blodprøve som kan vise at du er manisk. Derfor stilles diagnosene på grunnlag av samtale med psykiater, og for å få kontakt med en slik er det greiest å gå til legen din. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Takk ... men det som er, jeg bruker og være en god gutt som stort sett er bli og sånn ... men nå har jeg bare vært deppa, jeg har hatt en fantastisk dag i dag ... men jeg føler meg ikke noe gla :S Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Da høres du i hvert fall ikke manisk depressiv ut, bare normalt nedfor. Har det vart lenge kan du være deprimert, men snakk nå for all del med legen hvis du føler det er veldig ille. De færreste av oss her på forumet har peiling nok til å bygge uttalelsene våre på annet enn egenerfaringer og ting vi har lest på fritiden, og det holder ikke til noe som helst annet enn kanskje et godt råd eller to og litt trøst. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Da høres du i hvert fall ikke manisk depressiv ut, bare normalt nedfor. Har det vart lenge kan du være deprimert, men snakk nå for all del med legen hvis du føler det er veldig ille. De færreste av oss her på forumet har peiling nok til å bygge uttalelsene våre på annet enn egenerfaringer og ting vi har lest på fritiden, og det holder ikke til noe som helst annet enn kanskje et godt råd eller to og litt trøst. 9482099[/snapback] Ok ... men tusen takk ... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det du beskriver gir INGEN assosiasjoner til Bipolar lidelse! Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Jeg har bipolar lidelse. Vanligvis er jeg depressiv og sliten hele veien. Men i perioder blir hyper som faen. bruker opp alle pengene mine setter meg i gjeld fyker rundt og herjer så folk reagerer på oppførselen min. Det varer alt ifra et par dager til et par uker. Etter det krasjer jeg seriøst og blir deprimert igjen.. Og når jeg da tenker på hva jeg har gjort under den maniske perioden blir jeg flau av meg selv og skammer meg! Defor har jeg flyttet langt opp i fjellet og når jeg blir hyper her oppe går det iallefall ikke ut over noen andre en meg selv... Men internett er jo en fantastisk ting og bestille varer fra (Det er et stort minus) Fy f**n jeg skylder mye penger! Psykriateren prøver og hjelpe meg, men de kan jo ikke sperre finansene mine... Uff blir så lei av og til!! Kjenner du deg igjen på noen av punktene jeg beskriver tor jeg du bør ta kontakt med psykriater. De har medisiner som hjelper.. Jeg bruker Effexor og lamictal. Det hjelper på nedeperiodene men i mainisk tilstand burde jeg ta Zeroquel (scisophrenisk medisin), men det glemmer jeg alltid fordi tankene raser i 250kmt og jeg ikke kan konsentrer meg om noe.. Det skjer ca hver 3-4 måned at jeg blir hyper! Vennlig hilsen bipolare meg PS: Jeg kan også bli veldig voldelig av meg under manien, og jeg har hatt krangler med folk her inne (blitt utestengt) fordi en viss moderator kranglet med meg! jeg visste hvor han bodde og det var rett før jeg reiste bort til ham og dælja han ned. Men jeg tok meg i det i siste liten og lot være! Er litt redd jeg kan ende opp i fengsel en dag... Det skremmer meg fordi jeg vil jo ingen noe vondt i bunn og grunn! Endret 13. september 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Gjest Eli Tonheim Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvordan kan man vite om man er manisk depresiv ? Lenke til kommentar
Gjest Eli Tonheim Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hvordan kan man vite om man er manisk depresiv ? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Dette er diagnoser psykologer som regel setter.. Er du deprimert bør du oppsøke hjelp. Uansett om det er bipolar eller ikke er det viktig å ta tak i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå