Gå til innhold

Knitring og hopping i lyd.

chny

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gikk til innkjøp av en hp 6560eo, og nå angrer jeg litt må jeg si. Jeg har er stort problem med lyden når jeg spiller mp3, wma og apple sin lydfil (husker ikke i farta) Har prøvd mange forskjellige media avspillere feks Itunes, Winamp, Windows Media Player, Media Center.

Det rare er at det har ikke når jeg spiller dvd eller divx filmer.

Jeg har prøvd det meste jeg kan få gjort kan nevne det og:

Installere ny codec pakke, oppdatere lyd drivere, hovedkort drivere, justere ting fram og tilbake i device manager og de forskjellige mp3 programmene og lest tips og tricks på andre forumer. Ingenting hjelper:(

Det er heller ikke sånn at cpu'en bruker mye ressuser når dette skjer, det kommer mest sannsynlig ikke av at jeg trykker på tastaturet heller.

Håper gjerne noen kan komme med noen råd, eller kanskje har eller har hatt samme problem!

MVH

Christer.

Ps

Det skjer uansett om jeg bruker headphones eller høytalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som du selv sier, sansynligvis noe krøll med lydkortet eller lydkortdriver. Hvis så er tilfelle så kan problemet løses ved å bytte lydkort, dvs teste ut med et annet PCI-lydkort eller å teste med et usb-lydkort og se om det samme skjer da.

Det kan være andre ting også:

- Problem med harddisken, typisk for mye søkefeil.

- Strømforsyningen leverer ikke stabil spenning. Feilsymptomene da er helt random.

- Feil med RAM. Test ut med Memtest86+.

- Chipsetdrivere er ikke installert eller er feil, så informasjonsstrømmen mellom prosessor og andre enheter, deriblandt lydkort er problematisk mht ytelse.

Lenke til kommentar
Det er som du selv sier, sansynligvis noe krøll med lydkortet eller lydkortdriver. Hvis så er tilfelle så kan problemet løses ved å bytte lydkort, dvs teste ut med et annet PCI-lydkort eller å teste med et usb-lydkort og se om det samme skjer da.

Det kan være andre ting også:

- Problem med harddisken, typisk for mye søkefeil.

- Strømforsyningen leverer ikke stabil spenning. Feilsymptomene da er helt random.

- Feil med RAM. Test ut med Memtest86+.

- Chipsetdrivere er ikke installert eller er feil, så informasjonsstrømmen mellom prosessor og andre enheter, deriblandt lydkort er problematisk mht ytelse.

9483338[/snapback]

Takk for svar, har tenkt til å teste ut et usb lydkort å håper på at det skal gi seg.

Når du nevner strømforysningen så gir den ifra seg veldig mye "støy" man kan høre en svak skurring som skifter tonefall. Men har spilt musikk uten strøm og det har fortsatt vært hakkete.

Rare greier dette her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...