KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 fikk nesten sjokk her en dag, saken er.... vi har/hadde en i firmaet jeg jobber i. han var ofte sykmld og dårlig i ryggen så han måtte hjem, kunne ikke ta overtid pga han hadde vondt i ryggen. så han fikk til slutt en sykmld... så kommer det i lokal avisen her for noen dager siden, han har besteget et av europas høyeste fjell. han har vært i hard trening der han har gått på mange fjelltopper rundt omkring i fylket med en stor ryggsekk med steiner i..... her er fyren som hadde vondt i ryggen, altså han har dratt hjem fra jobb får å gå på fjellet å trene, så han har jo da uttnyttet systemet, og slike folk skal vi betale for at dem går hjemme... frister å klage han til NAV eller hva det heter, ivertfall gjøre noe..... blir forbannet av slike folk! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det er jo mulig han har trent opp ryggen da ...? Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 vis du er så dårlig i ryggen at du ikke kan jobbe så synes jeg ikke det er rett at du drar hjem fra jobb, får sykmeld, laster full sekk med steiner å går på fjellet?? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Kan jo hende arbeidsstillingen til vedkommende medfører belastning på ryggen, noe som fjelltrasking ikke gjør. Må ikke alltid tro det verste om folk Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Dette er uansett en sak mellom han og legen hans. Du har i utgangpunktet ingen grunn til å blande deg inn i det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Så er det jo ikke sikkert om han ble sykemeldt pga. ryggen. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 jobben hans er å sitte i en masking å kjøre den, løfter ikke tungt eller noe. å jeg tror det verste pga det som stod i avisa er 95% løgn. han fortalte jo om andre ting osv, som vi som jobber med han vet er løgn, blir forbanna når jeg skal slite å betale for slike folk skal være hjemme å gjøre (hobbyen sin) Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Dårlig arbeidsmoral? Ja Ulovlig? Neppe Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Så er det jo ikke sikkert om han ble sykemeldt pga. ryggen. 9481830[/snapback] jo det ble han Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 jobben hans er å sitte i en masking å kjøre den, løfter ikke tungt eller noe. å jeg tror det verste pga det som stod i avisa er 95% løgn. han fortalte jo om andre ting osv, som vi som jobber med han vet er løgn,blir forbanna når jeg skal slite å betale for slike folk skal være hjemme å gjøre (hobbyen sin) 9481832[/snapback] Det kan være belastende å sitte. ikke bli så lei deg for at du er flink, tenk heller på verdien ved at du er frisk! Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 poenget er at jeg mener han utnytter systemet, og firmaet. og slikt skal vi som jobber å sliter hver dag betale for...... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du kan jo alltids si ifra til NAV e.l., så får de selv se hva de gjør med saken.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 poenget er at jeg mener han utnytter systemet, og firmaet. og slikt skal vi som jobber å sliter hver dag betale for...... 9481865[/snapback] Vet det, men saken er den at hvis du ikke kjenner din kollega godt nok, så har du mangelfullt grunnlag for dømming. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hva sier sjefen på arbeidsplassen om dette? Du har full rett til å være forbannet synes jeg. Håper han får jævli drittslenging etter seg hvis han noen gang kommer tilbake til jobb (har hatt slike kollegaer jeg og. Kan ikke komme på jobb, er syk, drar ut på fest osv) Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Hva sier sjefen på arbeidsplassen om dette?Du har full rett til å være forbannet synes jeg. Håper han får jævli drittslenging etter seg hvis han noen gang kommer tilbake til jobb (har hatt slike kollegaer jeg og. Kan ikke komme på jobb, er syk, drar ut på fest osv) 9481989[/snapback] sjefen er selvsakt forbannet også. MEN tror ikke han er helt sikker på hva han skal gjøre med saken, pluss vi har mye jobb for tiden så har (viktigere) ting å bruke tiden på...... men han har jo rett til å komme tilbake nå til jobben sin, bare friskmelde seg så har han vel krav å jobben sin igjen'? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Er det ikke typisk norsk at er man sykemeldt, skal man passe seg godt for å ha det artig? Det kunne ikke falle dere inn at disse turene er en del av rehabiliteringen hans, eller at ryggproblemene hans kommer av noe helt annet enn tunge løft og at han kan bære så mye ryggsekk han vil uten at det gjør noe? Hvis han har latt seg intervjue av lokalavisa har han nok sannsynligvis en god nok forklaring til at han ikke trenger å frykte noe annet enn kjipe medarbeidere. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Så hvis man er uenig i en leges avgjørelse angående en sykemelding, har man rett til å være ekkel med den sykemeldte når han/hun kommer tilbake på jobb? Høres ut som et veldig koselig arbeidsmiljø, synes jeg. Kanskje man heller bør tenke litt over hvordan man behandler medmennesker hvis man synes noe slikt er OK. Motbydelig, spør du meg. Mange i Norge er borte fra jobben på grunn av depresjoner, og andre psykiske lidelser det ikke er vanlig å fortelle noe om. Noe av det lureste man kan gjøre i slike tilfeller, er å trene, fordi man blir fortere frisk. Effekten er målt i undersøkelser, og den er minst like stor som effekten av terapi og medisinering. Videre er det slik at hvis man har et statisk arbeid, med en sittestilling, så er det lurt å trene opp musklene, slik at man minimerer ryggproblemene. Trening er faktisk en vanlig behandlingsform for slikt. Kanskje man heller skal berømme fyren som orker å gjøre noe med situasjonen sin ved å gjøre positive ting, enn å synes det er greit å gjøre han til et mobbeobjekt. Hadde det vært bedre hvis han satt hjemme og ikke gjorde noen ting? Endret 12. september 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 I Norge skal man jo helst ikke vise seg utenfor så lenge man er sykemeldt. Man har et forklaringsproblem om man blir tatt i å gjøre innkjøp når man er borte fra jobben. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Så hvis man er uenig i en leges avgjørelse angående en sykemelding, har man rett til å være ekkel med den sykemeldte når han/hun kommer tilbake på jobb? Høres ut som et veldig koselig arbeidsmiljø, synes jeg. Kanskje man heller bør tenke litt over hvordan man behandler medmennesker hvis man synes noe slikt er OK. Motbydelig, spør du meg. Mange i Norge er borte fra jobben på grunn av depresjoner, og andre psykiske lidelser det ikke er vanlig å fortelle noe om. Noe av det lureste man kan gjøre i slike tilfeller, er å trene, fordi man blir fortere frisk. Effekten er målt i undersøkelser, og den er minst like stor som effekten av terapi og medisinering. Videre er det slik at hvis man har et statisk arbeid, med en sittestilling, så er det lurt å trene opp musklene, slik at man minimerer ryggproblemene. Trening er faktisk en vanlig behandlingsform for slikt. Kanskje man heller skal berømme fyren som orker å gjøre noe med situasjonen sin ved å gjøre positive ting, enn å synes det er greit å gjøre han til et mobbeobjekt. Hadde det vært bedre hvis han satt hjemme og ikke gjorde noen ting? 9482080[/snapback] skjønner hva du mener, men vis det var en opptreningsmetode annbefalt av legen, hvorfor tok han da ikke å sa at han kun kunne jobbe til f.eks kl 1500 , 4 dager i uka, pga han måtte trene, istedet så måtte han plutslig dra hjem fra jobb noen dager kl 1400, for da var været bra, han har tatt på seg ryggsekken med stener i og gått å fjellet, dette er noe vi har fått vite i ettertid,... dette skjedde mange ganger, problemet da er at vi kom en mann i manko osså. han skulle på jobb på en mandag, han ringte til sjefen kl 2330 søndag, sa han var syk å ikke kunne komme, viste seg da at han hadde vært vekke på en fest i en annen by og kom seg ikke hjem før neste dag, så jeg vet hva denne fyren er for en type. og der er andre ting osså så jeg ikke gidder å ta opp nå..... det jeg sier er at måten han har gjort alt på er feil, og han har misbrukt systemet mener jeg, og ja jeg er forbannet når jeg er på jobb å sliter i drittvær osv mens han kan gjøre f hva han vil mens vi andre betaler lønnen hans Endret 12. september 2007 av KeyanZa Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Nå er det faktisk flere og flere leger, som mener at den beste behandlingen for ryggplager, er trening da...og turer i skog og mark, muligens også fjell er fin trening for ryggen. Men jeg er enig i at det virker litt drøyt at kollegaen din først sykemelder seg, for så å beinfly opp alle fjelltopper i nærheten Men det er nok fint lite sjefen din kan gjøre, såfremt det foreligger en gyldig sykemelding fra legen. Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå