PumpAction Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Sitter på et nytt system nå og skal overklokke. (AM2) Bruker Ubuntu 7.04 64-bit. Sitter nå å leter etter gode apps til stresstesting, ytelsestesting og systeminfo apps aka cpu-z. Noen som har noen tips? Planen var egentlig å bruke winxp (og alle appsene jeg kjenne fra før til oc), men får ikke installert pga noe tull mellom hovedkortet og dvd'en(ekstern). Ubuntu kunne komme unna dette pga av mulighet for å installere via usb-pen, noe som btw. virket raskere enn CD Så noen forslag/tips innenfor disse kategoriene: stresstest, ytelsestest og systemtest? Gode/brukbare funn sålangt: SuperPI memtest86 hdparm sysinfo hardinfo sensors (lm-sensors) Endret 12. september 2007 av PumpAction Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Drev egentlig mer med sånt da jeg var yngre, men memtest86 er jo et must. Ikke bare når man overklokker, men jeg kjører alltid denne for å teste hvis jeg har kjøpt ny RAM til maskinen. Det fine er at du ikke kjører den inne fra OSet, og dermed unngår du også evt. corruption pga kræsj. Isteden kjører du fra boot-cd, eller så inkluderer flere distroer denne slik at du kan velge memtest86 fra GRUB Endret 12. september 2007 av Langbein Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Jepp, memtest er must og blir installert med ubuntu med sin egen plass i grub. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hardinfo er et flott program, viser mey info om datamaskinen, men ikke like mye som everest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå