gerrien Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Skal kjøp ny disk og lurer derfor på foskjellen. Må hovudkortet støtte S-ATA II for at en S-ATA II disk skal fungere på mitt gamle hovudkort? Har et litt gammelt hovudkort som kun støtter S-ATA. Har et slikt hovudkort. Skal kjøpe ny maskin om ikke så lenge, så hadde vert litt greit å kjøpe S-ATA II disk.... Lenke til kommentar
PilotBRS Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 SATA II disker vil fungere på alle hovedkort som støtter SATA. Eneste forskjellen er at SATA II har høyere teoretisk overføringshastighet. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Heh. Det er egentlig ikke noe som heter "SATA II", men blir brukt av mange alikevel. Den korrekte betegnelsen på "SATA II" er SATA 300. ("SATA I" heter SATA 150). SATA 150 har en max overføringshastighet på 150Mbps og SATA 300 har selvfølgelig en overføringshastighet på 300Mbps. En SATA 300 (SATA II) disk er fult kompatibel med SATA 150 hovedkort. Eller som -Bushman- sier "SATA II disker vil fungere på alle hovedkort som støtter SATA" Lenke til kommentar
Kokkelibae Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 er noen eldre kontrollere som ikke takler SATA 300, blandt annet noen VIA chipset (som på mitt gamle MSI hovedkort som har VIA 8237) for å få disse til å takle SATA 300 må du sette disken i SATA 150 modus med en jumper (dette står forklart på diskprodusentens hjemmeside og i manualen som følger med disken) Lenke til kommentar
gerrien Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) OK. Da bestiller jeg en S-ATA II disk. Takker for svar Endret 12. september 2007 av gerrien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå