Gå til innhold

Ønsker treningsprogram (styrke/hurtighet)

Litn

Anbefalte innlegg

Jeg er en fotballspiller på 19år som ønsker et treningsprogram for styrkeløfting.

Jeg er venstrekantspiller og da er jo hurtighet en av de viktigste attributene i min posisjon, av hva jeg har skjønt skal eksplosiv trening da være nyttig for å maksimere min egen toppfart.

Eksplosiv styrke er vel tunge løft med få repetisjoner? Er det eksplosiv styrketrening som gir mer synlige muskler også?

Det jeg hovedsaklig er ute etter er forskjellige treningsprogram, et som inneholder overkropp, et som inneholder mer rygg/mage og et som lår, legger etc (kan kanskje kombinere rygg/mage med de 2andre)

Om noen har forslag til treningsprogram tar jeg gledelig imot det, føler at jeg trener alt for ustrukturert fortiden og vil gjerne få mest mulig ut av hver enkelt trening så er veldig takknemlig om noen har idéer og innspill for at jeg skal både bli sterkere og hurtigere.

Trimrommet jeg bruker har endel løsvekter, men mangler sånne stenger for franskpress og sånt. Det har noen maskiner for lår/lats/armer/bryst/mage men er noe begrenset.

Stemmer forresten det jeg sier om eksplosiv styrke visavi hurtighet og muskelbygging?

Ser fram til svar så fort som mulig (kanskje jeg allerede får brukt det du foreslår når jeg skal opp å trene i dag!?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For eksplosiv styrke kan 5x5 være en mulig løsning:

http://www.geocities.com/elitemadcow1/tabl...ents_thread.htm

Ellers ville jeg nesten heller anbefale det RYP-programmet til TN i starten:

http://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf

9481465[/snapback]

Henger meg på denne. 5x5 vil være midt i blinken for deg.

Husk å terpe på teknikk, og legg egoet vekk. En fotball spiller har ikke råd til å bli skadet i vektrommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...