ZeroCool Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hva gjør en it-ingeniør, hva har den personen som oppgave, hvordan er det? Vurderer sterkt og utdanne meg til dette! hva er cand. mag? Lenke til kommentar
Hubble Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Går arbeidsledig!! hilsen en it-ingeniør Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Nedgang i it tidene nå ja. lurt ha mest mulig utdanning/ sertvikater og være på vakt over jobber. Jeg utdanner meg i it nå og må gå mange mange år på skolen i motsettning til for mange år sia Lenke til kommentar
ZeroCool Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 ok, men bortsett fra det med mye utdanning og arbeidsledighet , hva gjør man da? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 ok, men bortsett fra det med mye utdanning og arbeidsledighet , hva gjør man da? Får en telefon fra en stakkar med problemer med datamaskinen sin, drar til stakkaren, trykker på en knapp på datamaskinen og tar 2000 kroner for det :-) Sikkert noen som har andre arbeidsoppgaver enn å hjelpe andre, men det er en ting som noen av de gjør. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 hehe, det er ikke lett å få et svar her! selv vet jeg ikke. Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Man kan gjøre masse forskjellig: Programmering, programutvikling Nettverksadministrering Systemadministrering (unix, NT) Web osv, osv, osv En ingeniør burde kunne masse om alt. Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 glemte en viktig ting: En god ingeniør fnner ut av problemene sine selv Det er ikke tull, det er sånn det er. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Høres slitsomt ut men liker it så da blir det vel noe it på meg tenker jeg om noen år... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Er selv utdannet høg.ing.datateknikk fra hibu kongsberg, gikk software linjen der... den utdannelsen passer for det første til å utvikle software, fra å snakke med kunden, sette opp prosjektet, utvikle softwaren, til å teste den... Tror noe av det viktigste utdannelsen gjør, er å lære deg opp til å kunne lære ting på egenhånd, sånn at du har lettere for å følge utviklingen som faktisk er på markedet... verktøyene endrer seg stadig og det gjør krav fra kundene også... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Selv tenker jeg på en it-utdannelse, men må man ha tre år med MX uansett it-utdannelse? Selv går jeg mitt første år MY... Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 vil dokker bli i norge så er det hard å få jobb. men er dokker villig til å flytte på dokker rundt om i eu. så kan dokker få en dårlig betalt support job www.planetrecruit.com www.monster.co.uk www.jobserve.com www.jobsearch.co.uk lykke til Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Selv tenker jeg på en it-utdannelse, men må man ha tre år med MX uansett it-utdannelse? Selv går jeg mitt første år MY... Flere høyskoler tilbyr utdannelse innen IT, selv om man ikke har matte på vgs. Jeg går Drift og Vedlikehold av EDB systemer, 2 årig studie. Man trenger ikke matte, fysikk eller kjemi ifra vgs for å ta slike studier Du kan jo lese mere om studiet her.. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 ok, men bortsett fra det med mye utdanning og arbeidsledighet , hva gjør man da? Får en telefon fra en stakkar med problemer med datamaskinen sin, drar til stakkaren, trykker på en knapp på datamaskinen og tar 2000 kroner for det :-) Sikkert noen som har andre arbeidsoppgaver enn å hjelpe andre, men det er en ting som noen av de gjør. Tja. Jeg er bare serviceelektroniker, men gjør akkurat det En ingeniør ville neppe få en slik jobb da han er "for høyt utdannet" Arbeidsgiver ville tro han/hun ikke ville kunne holde på vedkommende, og de har vel rett. Det er grunnet arb. ledigheten jeg ikke tar mer utdanning foreløpig.Flere jobber for serviceelektronikee enn for ingeniører. Skjønt en dag! En vakker dag!!! Lenke til kommentar
chma Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 vil dokker bli i norge så er det hard å få jobb. men er dokker villig til å flytte på dokker rundt om i eu. så kan dokker få en dårlig betalt support job www.planetrecruit.com www.monster.co.uk www.jobserve.com www.jobsearch.co.uk lykke til tja, vi er bare nede i en dal, det vil alltid være et stort behov for slik arbeidakraft i fremtiden, alt blir automatisert Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 tja, vi er bare nede i en dal, det vil alltid være et stort behov for slik arbeidakraft i fremtiden, alt blir automatisert Alt blir automatisert ? Da er det kanskje best å bli som meg: Automatiserings-ingeniør ! 8) Vi driver endel IT vi også; industrial IT Lenke til kommentar
unwill Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Men spørsmålet er om vi vil få bruk for de med relativt lav utdannelse, altså 3 år med IT, eller Data Siv.ing som har en bredere kompetanse. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 de er ganske like ikt-operatører = sitter på ræva halve dagen :-) (sitat fra læling) vi ble og sammenlignet med brannmenn, vi får betalt for å passe på og slappe av, først når det skjer noe så rykker vi ut. er jo ganske sant og da Lenke til kommentar
pekle Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Men spørsmålet er om vi vil få bruk for de med relativt lav utdannelse, altså 3 år med IT, eller Data Siv.ing som har en bredere kompetanse. Det vil vere bruk for begge delar. Sjløv om arkitektar brukar CAD, så treng vi likevel snekkarar/murarar/rørleggarar. 3 år på høgskule kan vel heller ikkje reknast som låg utdanning ;-) Sjølv har eg bakgrunn i elektronikk/tele, men jobbar no med programvare... Lenke til kommentar
kongkrone Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 glemte en viktig ting: En god ingeniør fnner ut av problemene sine selv Det er ikke tull, det er sånn det er. Vil det si at jeg er en god ingentingjør selv om jeg ikke er utdannet som det? :o :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå