TheOats Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Burde være mulig, men det å vise banken at du ikke har nok kontroll på økonomien til at du klarer å planlegge TV-kjøp gir neppe det inntrykket du ønsker til den dagen du faktisk trenger lån. 9496251[/snapback] Jeg har kontroll på økonomien. Det er bare det at jeg ikke gidder å spare, så dette er en bedre løsning for meg. Hva heter et slikt lån? Endret 14. september 2007 av TheOats Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Burde være mulig, men det å vise banken at du ikke har nok kontroll på økonomien til at du klarer å planlegge TV-kjøp gir neppe det inntrykket du ønsker til den dagen du faktisk trenger lån. 9496251[/snapback] Jeg har kontroll på økonomien. Det er bare det at jeg ikke gidder å spare, så dette er en bedre løsning for meg. Hva heter et slikt lån? 9496546[/snapback] Forbrukslån. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Dette er en eldre tråd men jeg har litt erfaring vedr. dette. Siden jeg var 10 år har jeg bodd i Sverige, hvorfor jeg har det er en annen historie og har egentlig ikke noe med dette å gjøre. Uansett, jeg har alltid vært intressert i Film, TV, Data, Spill, Mobiltelefoner, sånt som er dyrt. dessverre har jeg også vært ganske kresen på produktene og når jeg vel kjøper noe stikker jeg ikke ut å kjøper første beste matsushita-japan tv på Prix, nei jeg ville ha skikkelige saker! Da jeg ble 18 år fant jeg ut det fantes et firma som hette Thorn. En skikkelig Sony 28" Trinitron tv for bare 129kr måneden, det var jo billig! Jeg hadde jo nesten 1000 kroner i måneden å bodde hjemme så det hadde jeg råd til ja. Det endte opp med: TV, Reciever, Store høytalere, Nintendo 64, Playstation, Mobiltelefon, Annen TV, Minidisc, DVD Spiller... ja... till slutt ble det over en tusenlapp i måneden. Utrolig nok klarte jeg å betale dette, men det var slitsomt. Etterhvert flyttet jeg og fikk jeg meg en grei nok jobb, og fant fort ut at nå kunne jeg ta opp mer lån ja!, ettersom jeg hadde mer penger hver måned. Det første jeg gjorde var nok ett ganske smart trekk forsåvidt. Jeg troppet opp på min lokale bank, jeg var dønn ærlig og sa at jeg hadde falt for Thorns fristelser og ville ut av det med et billigere forbrukslån. Banken syntes det virket fornuftig av meg og ga meg et lån på 30 000 med ca 6% rente!! Da kunne kjøpe ut allt jeg hadde på Thorn. Det gjorde jeg også, føltes greit. Deretter kom tiden da jeg ville ha en bil (BMW selvfølgelig), litt nye høytalere... (ja igjen...). Sluttet med at jeg økte lånet til ca 84 000 svenske kroner, det var ganske mye for meg på den tiden. Deretter fant jeg ut at jeg måtte ha nytt skjermkort til min PC og et nytt headset, kostet kanske sammenlagt 3500 svenske kroner. Dette lånte jeg også til gjenom et dyrt firma. Når jeg sitter her og tenker tilbake på hva jeg har gjort skjønner jeg godt at det er mange som havner i gjeldsfella, jeg må si at jeg har hatt god nok disiplin til å betale alt jeg hadde ergo jeg har ingen betalningsanmerkninger. Istenden for å bruke pengene mine på å betale dyre krediter, bruker jeg dem heller på sparing. Og nå går det bra Beklager hvis det er noe stavefeil eller grammatiske feil, er ikke helt 100% stødig på norsken min enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå