Glenn Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei! Jeg har vært ansatt i en bedrift, der sjefen sier at jeg ikke har krav på UB, siden jeg var ansatt som ferievikar. Er dette bare tull? Synes det hørtes merkelig ut jeg, men mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hvor mange timer jobbet du i uken? Mener å huske at dersom du jobber under 15 timer i uken har du ikke krav på dette. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jobba ca 25 timer i uka. Hadde over 50 timer i måneden hvertfall. Endret 12. september 2007 av Glenn Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Deltidsansatte kommer spesielt dårlig ut fordi HKs avtale i tillegg stiller krav om at de skal jobbe minst 12 timer i uka før UB-tilleggene skal slå inn. Dermed kan de risikere å ikke få noe tillegg i det hele tatt. http://www.frifagbevegelse.no/hk-nytt/hk_o...icle2566862.ece Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Så mao. mangler jeg en del UB-tillegg fra tidligere arbeidsgiver? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Best å ta en tlf. til HK (handel og kontor fag.org.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå