Zarge Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har ATi 2400HD skjermkort som står i HTPC'en min og det er bare 7.6 versionen av driveren som virker ok til vista. Med 7.7-7.9 så får jeg en strek som går lags over midt på skjermen av og til, kanskje 2ganger i minuttet kommer den. Det er bare når skjermkortet kjører ut 60Hz eller 50Hz. Det optimale med Full HD er ikke det 1080p@24Hz ? Det støtter ikke ATi driverne. Tven jeg har er en Samsung LE40M86B og den skal støtte FULL HD. Dette med flimmer linje problemmet mitt som jeg selv vil kallle det, hva kan jeg gjøre med dette og hvorda skal jeg få kjørt skjermkortet i 1080p@24Hz ? 7.6 driveren virker forsåvidt ok, men når jeg skal kjøre en FULL HD film fra pcen med PowerDVD så dukker det opp at ATi skjermdriveren har sluttet å virke og den starter på nytt. Dette ender med at filmen jeg hadde sotte på blir svart og det er bare lyd. Lukker jeg PowerDVD så virker det som at det ikke lenger er 32bit, men 16bit farger (om det heter det). Fargene blir dårlig rett og slett om noen forstår. Finnes det en løsning på de to problemene her? Er skjermkortet for dårlig? Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jheter det). Fargene blir dårlig rett og slett om noen forstår. Finnes det en løsning på de to problemene her? Er skjermkortet for dårlig? 9480575[/snapback] Jeg vet ikke om dette er relevant, men jeg opplever også problemer med 7.9 utgaven av driverne fra ATI. På min Eizo 19" LCD ble bildet rett og slett blast etter siste reboot med 7.9 driverpakken. Jeg er nå tilbake på 7.4, og bilde er igjen bra. (Men jeg vil jo helst kunne bruke siste driveren) Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Jeg vet ikke om dette er relevant, men jeg opplever også problemer med 7.9 utgaven av driverne fra ATI. På min Eizo 19" LCD ble bildet rett og slett blast etter siste reboot med 7.9 driverpakken. Jeg er nå tilbake på 7.4, og bilde er igjen bra. (Men jeg vil jo helst kunne bruke siste driveren) 9490397[/snapback] Har du prøvd å endret på hertzen [hz] ? Hvilken hz hadde du når du prøvde 7.9? Syns det er helt utrolig at ati klarer å lage noe slikt, angrer på at jeg ikke kjøpte nvidia skjerkort nå Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Har du prøvd å endret på hertzen [hz] ? Hvilken hz hadde du når du prøvde 7.9? Syns det er helt utrolig at ati klarer å lage noe slikt, angrer på at jeg ikke kjøpte nvidia skjerkort nå 9490794[/snapback] Lite vits å endre Hz mot en LCD skjerm og DVI kobling Den står fast på 60Hz. Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Har du prøvd å endret på hertzen [hz] ? Hvilken hz hadde du når du prøvde 7.9? Syns det er helt utrolig at ati klarer å lage noe slikt, angrer på at jeg ikke kjøpte nvidia skjerkort nå 9490794[/snapback] Lite vits å endre Hz mot en LCD skjerm og DVI kobling Den står fast på 60Hz. 9495844[/snapback] Står fast? Hvorfor gjør den det? Hvorfor kan Ps3'en tvinge tven til å kjøre på 24hz? Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg har ATi 2400HD skjermkort som står i HTPC'en min og det er bare 7.6 versionen av driveren som virker ok til vista. Med 7.7-7.9 så får jeg en strek som går lags over midt på skjermen av og til, kanskje 2ganger i minuttet kommer den. Det er bare når skjermkortet kjører ut 60Hz eller 50Hz. Det optimale med Full HD er ikke det 1080p@24Hz ? Det støtter ikke ATi driverne. Tven jeg har er en Samsung LE40M86B og den skal støtte FULL HD. Dette med flimmer linje problemmet mitt som jeg selv vil kallle det, hva kan jeg gjøre med dette og hvorda skal jeg få kjørt skjermkortet i 1080p@24Hz ? 7.6 driveren virker forsåvidt ok, men når jeg skal kjøre en FULL HD film fra pcen med PowerDVD så dukker det opp at ATi skjermdriveren har sluttet å virke og den starter på nytt. Dette ender med at filmen jeg hadde sotte på blir svart og det er bare lyd. Lukker jeg PowerDVD så virker det som at det ikke lenger er 32bit, men 16bit farger (om det heter det). Fargene blir dårlig rett og slett om noen forstår. Finnes det en løsning på de to problemene her? Er skjermkortet for dårlig? 9480575[/snapback] Tror du trenger nyere versjon av CCC for støtte av 24Hz, og nei fullhd og frekvensen har ingen sammenheng i det hele tatt! Forøvrig kan du lese en hel del om alle problem med x2000 serien til ati i denne tråden http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=872538&pp=30 der er det også noen tweaka Vista drivere som iallefall gjør det mulig få 'ok' bildekvalitet i både SD matriale som HD matriale. Stabil HTPC er noe jeg hadde før jeg oppgraderte til x2000 serien... Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 ATi har kommet med v7.10 nå og flimmeret er vekke og da mangler bare å få kjørt skjermkortet i 24hz, men det er ikke så sinnsykt mye stress. Bra at ATi fikk vekk flimmeret som var så irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå