Hayer Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei! Driver å setter sammen et vannkjøling sett jeg skulle bruke i en casemod. Spm: 1. Må jeg bry meg om hvor store niplene er? (1/8, 3/4 og sånt..) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) det har noe å si for slangedimmen, hvis du ønsker å bruke f.eks en vannblokk som har forskjellig nippeldimmensjon fra resten av utstyret, kan du bruke et adapter, det blir bare litt mere jobb å sette sammen. Bortsett fra det tror jeg ikke det skal ha så alt for mye å si. edit: total omformulering; sløv uten dop Endret 12. september 2007 av SirAmp Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 hehe, ok... Så tank med 1/4 nipler går greit med en cpu blokk på 1/8? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du tenker vel på gjengene på niplene? Om det er det du mener har ikke det noe å si om de er noe forskjellige, bare den enden du monterer slangen på er like stor (3/8 eller 1/2) kan bruke adapter her, men anbefaler det ikke! Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Vet egentlig ikke helt hva jeg tenker på... Tenker vel egentlig på det som stikker ut fra blokkene/radiator/og det andre ;P Btw: Hvis jeg har mange blokker/radiatore(2x) f.eks, må jeg da ha en kraftig pumpe? Endret 13. september 2007 av Hayer Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det som kommer ut av blokker og sånn er niplen. Den har 2 sider, en som du skrur ned i blokka, som har gjenger og den enden der du setter på slangen. Er ikke mye å tjene på ved å ha veldig kraftig pumpe. Men kan anbefale MCP 350 eller MCP 355. Har selv en MCP 350, den bråker lite, pumper en del og har bra mottrykk. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Jaha, har pumpe alt, men tenkte mest på nipel størrelsene.. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 gjengdimensjonen må du velge etter hva det står på blokka eller radiatoren. For eks 1/4 eller 3/8. Disse kan variere noe gjennom systemet. Men slange dimensjonen burde være den samme, enten 3/8 eller 1/2 for eks. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 ok, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå