tomsi42 Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 På tide å prøve meg med litt lett B/W konvertering. Har valgt enkleste metode, konvertert til monokrom og justert levels. 1/250s, f/10, 38mm, ISO 200 Bildet ble tatt i Alpene (Østerrike) i 2005, og tatt i P modus og JPEG - istedet for Av og Raw. I tillegg brukte jeg Sigma 18125mm med sterk front-fokus (så bildet er ikke skarpt over det hele). Tom Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Jeg kan ikke si annet enn at jeg likte bildet svært godt. Skarpt og fine gråtoner. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Kult bilde. Jeg får følelsen av at jeg befinner meg på kanten av et stup og at det eneste som hindrer meg i å falle utfor er denne Værbitte skigarden. Jeg er sånn at jeg gjerne blir litt svimmel av høyder, og det er det jeg blir når jeg ser bildet. Mye mulig det ikke er noe stup der, men det er iallefall den følelsen jeg får. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Herlig bilde. Her har klart å få til en spennende og artig kompisisjon. Jeg likte utsnittet, kontrasten og det faktum at det ikke ble et "everyday B/W-bilde". 9/10 Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Et flott motiv. Liker motsetningene som skapes av de uklare skyene på den ene siden og de klare steinene på den andre, gjerdet i midten leder øynene fint gjennom motivet. Jeg savner dog litt mer kontrast og mer svart. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Fint bilde. Grei komp. og fin skarphet. Fine linjer. Men jeg må si meg enig med Autoxave og ønske meg mer kontraster. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Dette var et fint bilde som jeg ikke har behov for å se i farger. Komposisjonen er fin og enkel, og den bakgrunnen som er helt dekket av skyer, eller noe slik. Et vellykket bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Takk for gode innspill i kveld. Jeg har nå prøvd oppskrift #7 fra denne tråden, og la på et ekstra layer for kontrast i tillegg. Jeg er litt redd for å dra til for mye på spakene når det gjelder kontrast, men jeg tror det hjalp litt. Jeg ble ihvertfall kvitt posteriseringen i himmelen. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Bildet ble enda finere. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 Jeg likte den nye versjonen klart bedre. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 13. september 2007 Rapporter Del Skrevet 13. september 2007 Likte versjon 1 godt, men savnet også kontrast litt. Dette løste du veldig bra på versjon 2... Det ble akkurat ikke for mørkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå