another_visitor Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har hatt en episode med et hovedkort som kortsluttet, det sto i et Chieftec Dragon Maxitower kabinett. Butikken hevder at strømforsyningene som følger med slike kabinetter ikke er gode nok til å takle det ustabile strømnettet i Norge. Dermed så kan en kortslutning i hovedkortet forekomme fordi strømforsyningen ikke takler den ustabile strømmen vår godt nok.. og dermed gjelder ikke nødvendigvis garantien på hovedkortet, i tillegg vil butikken ta betalt for feilsøk fordi kabinettet var kjøpt i en annen butikk enn hovedkortet. For meg og naboen som er elektriker så høres dette rimelig fjernt ut, hva mener folk her? Må man kjøpe en dyr strømforsyning for å unngå at pc'en skades her i Norge? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Nesten, kjøp hvertfall er PSU merke som har fått god respons i tester osv. Mist, OCZ osv NorthQ skal du holde deg unna. eller QTEC også:. Chieftec vet jeg ikke helt men sjekk de opp eventuelt om de er til å stole på. Bzerk (billigversjon av Mist?) er søppel så det holder. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 dyrere strømforsyninger har innebygd beskyttelse mot overspenninger (f.eks lynnedslag) det har ikke billigere varianter (som det som følger med det kabinettet.) et alternativ er å kjøpe et overspenningsvern du kobler i stikkontakten. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 glemte å nevne at jeg bor midt i Oslo Sentrum i en helt ny bygård, er det ikke stort sett i utkantstrøk dette har noe å si? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 De sa det sikkert bare for å fraskrive seg ansvaret for erstatning av kortet. Jeg har aldri hatt problemer med ustabilt strømnett her jeg bor (Aust-agder), det har kanskje blinket i pærene et par vintere det har vært mye snøfall, men ellers er det helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå