Jonte Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hei! Jeg har vurdert å ordne meg LCD display for å vise system info og diverse. Dette gjøres med LCDCenter 2.0. Men, så vet jeg ikke hvilket display jeg skal kjøpe. Dette her ser veldig lettvint ut --> http://www.bit-tech.net/article/29/ , men det koster $100. tenkte ikke bruke så mye. HCS har jo billige display, men jeg vet ikke hvordan disse ser ut. Også vil jeg helst ha blått lys i displayet isteden for den grønne. Også har jeg ikke lyst å bynne å lodde, er ikke helt inne på dette. Går det ikke å få kjøpt display og kabel til å koble med, en som jeg bare plugger i displayet og plugger i serial porten på maskinen? Noen som vet? Og hvordan skifte ut fargen i displayet? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hei! Har også tenkt på å få lcd display i pcén.. Har sett på dei hos HSC men,som deg synest eg det var irriterande at det ikkje var bilete av lcd displaya på heimesida.. Har maila HSC support og da fekk eg deiras fullstendige datablad.Men,der var ikkje med farge foto.. ;( Det er sikkert mulig å få noen som selger lcd display til å lodde for deg for x antall kroner.. Det eg trur eg gjær er: Siden eg ikkje har tilgang til "lodde utstyr" så kontakter eg noen eg veit som har tilgang og veit kva dei gjær som får det gjordt gratis :wink: Gidder ikkje kjøpe dyrt "lodde utstyr" bare for å få lcd display i pcén.. :wink: Det du kan gjære er å ta kontakt med noen på elektro på vidaregåande(om du kjenner noen der)og spørre om dei kan gjære det for deg.. Eventuelt gi dei ei oppskrift på korleis dei skal gjære det.. (ligger på ulike netttsteder..Har ikkje urlen i hovudet) Lenke til kommentar
Jonte Skrevet 3. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2002 Ja, det vet jeg, men jeg vet ikke hvor jeg skal feste det heller. 20x4 er vel litt stort til en 5.25 brønn i chieftec kabinett.. også vil jeg ha blå bakgrunn :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei Jonte! Eg har sendt e-post til HSC eletronics.no og fått bilder av dei ulike lcd-displaya.. Dei hadde diverre ikkje med blå bakgrunnsleds..Men,du kan kjøpe enkle blå leds å skifte ut dei grønne..(ein bør da kunne eller kjenne noen som har litt lodde erfaring.. :wink: ) Send privat melding til meg med e-post adressa di så kan eg sende deg bileta..Har ikkje muligheten for å legge dei ut på ei heime side no.. Eller om du har ein ftpserver kan eg kanskje uploade i løpet av helga.. Får sjå om "eg" får private meldingar på dette forumet til å fungere..Mulig eg har gjordt ein feil.. (eg er ikkje moderator..) Lenke til kommentar
petersv Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Quote: On 2002-01-03 13:05, Mr.Hassan skrev:Hei!Har også tenkt på å få lcd display i pcén..Har sett på dei hos HSC men,som deg synest eg det var irriterande at det ikkje var bilete av lcd displaya på heimesida..Har maila HSC support og da fekk eg deiras fullstendige datablad.Men,der var ikkje med farge foto.. ;(Det er sikkert mulig å få noen som selger lcd display til å lodde for deg for x antall kroner..Det eg trur eg gjær er:Siden eg ikkje har tilgang til "lodde utstyr" så kontakter eg noen eg veit som har tilgang og veit kva dei gjær som får det gjordt gratis :wink:Gidder ikkje kjøpe dyrt "lodde utstyr" bare for å få lcd display i pcén.. :wink:Det du kan gjære er å ta kontakt med noen på elektro på vidaregåande(om du kjenner noen der)og spørre om dei kan gjære det for deg..Eventuelt gi dei ei oppskrift på korleis dei skal gjære det.. (ligger på ulike netttsteder..Har ikkje urlen i hovudet) 40W loddebolt koster rundt femtilappen (god kavlitet + jordet). Loddebly koster 10-20kr. Er det "dyrt"!?! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Hei! Ok,beklager...Trudde det var dyrt for "lodde utstyr"..Så eg antok at det var dyrt.. Men,er heller ikkje akkurart noen erfaren "lodder".. Endå i allefall.. Sjølv om man ikkje treng være det for å få eit lcd display kopla opp mot pcén.. Btw(by the way,kan oversettast som foresten på norsk),noen som veit om eit 20x4 passer inn i ein 5 25" slot? Lenke til kommentar
Jonte Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Okei, jeg får se om jeg skifter ut led's senere. men ja. Jeg lurer på hvordan jeg skal koble da. Finnes det ikke ferdige kabler?? Hvilken kabel skal jeg kjøper meg osv? Har fått bilde. Trur ikke det passer i en brønn. ikke om du har noe i brønnen nedenfor og ovenfor liksom. selve displayet, med bilde flata kommer nok inn i brønn-dekselet, men det blir vel å stikke ut på baksiden liksom. jeg tenkte å sette det i toppen på kabinettet. det ville vært fett. bare jeg får det til ordentlig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå