Gå til innhold

7900 GTX vs 8800 GTX

AndersT2

Anbefalte innlegg

Sjekker igjennom testen under:

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Og sammenlignet ytelsen mellom 7900 GTX som jeg har i dag, og 8800 GTS og GTX. GTS modellene ytet ikke så mye bedre enn 7900, men GTX viste tidvis å ha dobbelt ytelse. (sjekket 1600x1200 testene med full grafikk siden det er det jeg er ute etter)

Men hvilke av spillene som man kan sjekke i der vil kunne sammenlignes med Medal of Honor: Airborne i grafikk type (motor?)

Det er jo litt kjedelig at det bare viser seg å gi noen få fps ekstra som noen gjorde hvis jeg legger ut såpass mye for ett nytt grafikk kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekker igjennom testen under:

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Og sammenlignet ytelsen mellom 7900 GTX som jeg har i dag, og 8800 GTS og GTX. GTS modellene ytet ikke så mye bedre enn 7900, men GTX viste tidvis å ha dobbelt ytelse. (sjekket 1600x1200 testene med full grafikk siden det er det jeg er ute etter)

Men hvilke av spillene som man kan sjekke i der vil kunne sammenlignes med Medal of Honor: Airborne i grafikk type (motor?)

Det er jo litt kjedelig at det bare viser seg å gi noen få fps ekstra som noen gjorde hvis jeg legger ut såpass mye for ett nytt grafikk kort.

9479970[/snapback]

Om det skal ha noe for seg å bytte, så må det jo være å bytte til 8800GTX i så fall. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg heller ventet til neste generasjon kommer. 7900GTX holder en stund til :)

Lenke til kommentar

Jeg bytta fra 7900GTX til 8800GTS i går. Ble overasket over forskjellen i de tester jeg har kjørt så langt.

Så jeg vil, med hovedsaklig tanke på pris og hva du virkelig trenger, anbefale 8800GTS og evt kjøpe et 8800GTS senere (når det har sunket i pris) for å kjøre i SLI. Men har du god råd så kjøp gjerne et 8800GTX.

3Dmark06 med noen timers mellomrom med begge skjermkortene.

7900GTX

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
7900GTX.jpg

8800GTS

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
8800GTS.jpg

4000 høyere score i 3D06 syns jeg ikke var så værst :)

Lenke til kommentar

Ta med i beregningen at det er andre faktorer som spiller inn. GeForce 8-serien har mye bedre teksturfiltering enn GeForce 7-serien. 3DMark kjører også uten antialiasing, og siden GeForce8-serien har mye breder minnebåndbredde som kan hjelpe når man bruker dette. Regner med folk flest i dag kjører med AA, selv synes jeg det ser fælt ut uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...