DawnDusk Skrevet 12. september 2007 Rapporter Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Hei! Jeg lurer på - hvordan er det å lære fransk i forhold til for eksempel tysk? Er frank vanskeligere enn tysk, eller ganske likt? Er fransk et språk bygget opp av regler, eller mer "følelse" språk som ikke har så mange regler knyttet til seg? Endret 12. september 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 13. september 2007 Rapporter Del Skrevet 13. september 2007 Alle språk er bygd opp av regler Noen tillater litt friere ordstilling etc. Tysk er ikke så vanskelig for en nordmann siden vi er i samme språkfamilie, (Norsk stammer fra germansk.) Fransk har jeg ikke hatt, men etter det jeg har hørt er det en god del vanskeligere i forhold siden språkene ikke likner. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. september 2007 Rapporter Del Skrevet 13. september 2007 Fransk er veldig annerledes. Veldig mange rare unntak og "lydregler". Mange aksenter. Om det er vanskeligere enn tysk er vanskelig å si (tihi), men jeg hadde ikke store problemer med å lære det. Ser dog at de som har tysk i klassen min er flinkere i det enn de som har fransk. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Jeg vil nok si at fransk er vanskelig. Mange sære regler ol. Nesten en liten del av meg som angrer på at jeg ikke tok tysk. Men, så er fransk et veldig pent språk da. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Jeg har selv fransk, og skal inrømme at jeg ikke kan så veldig mye. Men jeg er glad for at jeg valgte det, for det høres finere ut, og et er mye lettere å komme seg rundt i verden med fransk. I tillegg ligner det på spansk, noe som kan være en fordel hvis du vil rundt i verden Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Hadde Fransk i 8. Jeg syntes det var helt forferdelig så jeg bytta til engelsk fordypning, har ikke angra ett sekund! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. september 2007 Rapporter Del Skrevet 18. september 2007 Hadde Fransk i 8. Jeg syntes det var helt forferdelig så jeg bytta til engelsk fordypning, har ikke angra ett sekund! 9522518[/snapback] Det kommer du til å gjøre i tredje klasse da, når alle de som slet med fransk eller tysk eller spansk på ungd. skolen får 4 timer mer i uka. Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 I forhold til Tysk? ... Så vil jeg vel tro at fransk er vanskeligst. O.o jeg tok tysk som tilvalg, og er glad for det.. De fleste som går på fransken hater det.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 Vel, Fransk er ikke såå vanskelig da. Hadde det selv både på u.skolen og vgs. Selv om jeg begynner å bli en dinosaur (gikk ut i 01), så husker jeg fremdeles litt av det for det. For å si det ærlig så kunne jeg aldri tenkt meg å ha hatt tysk. Det som vi ble indoktrinert til å tro var at Tysk hadde vanskelig grammatikk, men lett uttale. Fransk hadde lett grammatikk og vanskligere uttale. Men jeg vil si at velg det du synes ser mest interessant ut. Jeg synes fransk var mest interessant å lære, har ikke angret enda. Selv om det er noen år siden jeg har hatt bruk for det. Husk at uansett hva du velger av språk, så må du pugge et eller annet for det. Både når det gjelder ord (gloser) og grammatikk. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 19. september 2007 Rapporter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hadde fransk i 3 år. Kan ikke si det var lett. Sikkert fordi jeg ikke puttet nok effort i det.. Endret 19. september 2007 av TomJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå