supern- Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Fikk nettop denne i posten (minicooler til bilen), men lurer på en ting angående strømforbruk (har desverre mistet formelboka fra VGS). Bak på cooleren står det "12V/4A" og på bilbatteriet står det "61AH" og "330A DIN". Er det da slik at jeg kan ha cooleren på i ca. 15 timer før batteriet går tomt (61/4=15,24) eller husker jeg helt feil? og hva menes med 330A DIN? verken modell, merke eller noe annet står utenpå. fikk den i bulkversion dvs ikke no tilbehør bortsett fra strømkabel+boksen. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det stemmer det, 15 timer. Men da er batteriet tomt og bilen må dyttes i gang. Akkurat det tror jeg hverken batteri eller bil har godt av. Du kan jo montere inn en batterivakt så du ikke tømmer batteriet helt, eller montere større(evt. et ekstra) batteri hvis det er veldig viktig for deg at minicoolern er i gang. Lenke til kommentar
supern- Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 tenkte på det ja. men åssen fungerer en "batterivakt" og hvor kan jeg få taki en? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg ville kjøpt et ekstra batteri på 66ah så bilen i det minste kan stå et døgn uten å få større problemer. En ting du også må huske når du går tom for batteri er at radioinnstillingene forsvinner (UTROLIG IRRITERENDE!). Jøss.. bare $23.. hvor mye betalte du i Shipping&Handling? Lenke til kommentar
supern- Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 hele greia kom på 249 norske kroner tilsammen.. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 En batterivakt kan kutte lasten når batterispenningen blir for lav. Innholdet i boksen blir varmt men du får startet bilen og redder batteriet. Hvis du setter inn et ekstra batteri kan du bruke en batteriskiller som sørger for at bare ekstrabatteriet brukes til kjøleboksen... Men sammenliknet med det du betalte for kjøleboksen blir all denne leamikken dyr, med mindre du bygger selv da. Lenke til kommentar
supern- Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) edit: fant et! http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Low-Bat/Low-Bat.htm Endret 13. september 2007 av supern- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå