Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dårlig ånde, noen tips? !

Gjest hm?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg føler at jeg har dårlig ånde omtrent hele tiden, bortsett fra når jeg tygger tyggis, men er litt travelt å være avhengig av det hele tiden. Jeg pusser tennene hver morgen og kveld, og får vekk alt det hvite på tugen omtrent (hørt at det er det som skaper dårlig ånde), men føler fortsatt at jeg har dårlig ånde. Noen tips på hva jeg kan gjøre for å få det vekk? Prøvde den SB12 tingen, men tror ikke den hjalp meg noe særlig, vet ikke helt. Noen gode tips på hva jeg kan gjøre?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zink hjelper mot dårlig ånde. Og det skal hjelpe å børste tungen, ja.

Kjøp tannkrem med zink, eller zinktabbeletter (Mener jeg har sett tabbeletter som er beregnet på dårlig ånde :hmm: Men vet ikke hvor.)

Edi: Minner deg om at Retningslinjene også gjelder for gjesteposting.

Det skal være minst 3 ord i emnetittelen.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Min erfaring er at SB12 virker svært godt på lukt som kommer fra munnen. Kanskje det ikke kommer fra munnhulen, men fra svelget ditt? Har du store mandler? Det hender det kan samle seg klumper med ymse gugge baki der, og de kan visst lukte veldig vondt.

Ellers er det eneste tipset mitt å bruke tanntråd, pusse nøye, bruke tungeskrape som du kanskje også drar over innsiden av kinnene, pusse forsiktig oppi gummen. Ja, rett og slett å ha verdens reneste munn. Men det høres det egentlig ut som om du allerede har. Hmm.

Spiser du nok, tro? Man kan få dårlig ånde av å spise veldig sjelden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg leste nå for litt siden, at det ofte er folk som bare tror de har dårlig ånde, så jeg begyndte å lure litt. Folk snakker gjerne ofte med meg, samler seg rundt pulten min på skolen osv, men merker at de småhoster og holder en finger eller noe foran nesen av og til. Vet ikke helt hva jeg skal tro, de ville vell ikke samlet seg noe særlig rundt meg hvis jeg har dårlig ånde?

Btw, burde jeg holde meg unna melkeprodukter? Leste det og en plass.

Lenke til kommentar
Jeg leste nå for litt siden, at det ofte er folk som bare tror de har dårlig ånde, så jeg begyndte å lure litt. Folk snakker gjerne ofte med meg, samler seg rundt pulten min på skolen osv, men merker at de småhoster og holder en finger eller noe foran nesen av og til. Vet ikke helt hva jeg skal tro, de ville vell ikke samlet seg noe særlig rundt meg hvis jeg har dårlig ånde?

Btw, burde jeg holde meg unna melkeprodukter? Leste det og en plass.

9568418[/snapback]

Jeg ville som sagt da bare holde meg til tyggis, så er du sikker på at onden er god :)

Lenke til kommentar

* Tanntråd er superviktig... både framme og bak mellom jekslene.

* Munnvann med svak antiseptisk virkning gjør også susen.

* Spis regelmessig for å unngå "sultånde".

* Pusse tennene etter hvert måltid.

* Har hørt at sink kan hjelpe (ikke utprøvd av meg)

* Gå regelmessig til tannlege.

* Om ingenting hjelper kan du snakke med tannlegen din. H*n kan undersøke om det er noe annet som er årsaken (betennelser e.l.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...