kjeb Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har et Asus M2A-VM HDMI hovedkort. Problemet er at jeg ikke får digitallyd ut på hdmi utgangen... I enhetsbehandling står det et gult utropstegn ved: Audio Device on High Definition Audio bus. Det ser ut til at det er en driver som ikke fungerer selv om jeg brukte cd-en som fulgte med.... Det jeg finner på Asus sine sider fungerer også dårlig... Noen som vet hvordan jeg løser dette? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Er du sikker på at du bruker riktig driver versjon? Hvilket OS bruker du? Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Er du sikker på at du bruker riktig driver versjon? Hvilket OS bruker du? 9479497[/snapback] Jeg bruker win XP pro... Jeg har prøvd de fleste der og får samme feilmelding på alle sammen... "Does not support this Operating System : WNT_5.1P" Noen ide? Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hei Problemet ditt er ganske vanlig, det som er problemet er at windows XP ikke har støte for HD audio ved default. Det du må gjøre er først å laste ned ALLE windows updates. ( da microsoft har laget en patch for dette) Kommer ikke på hva den patchen heter i farten men den er også tilgjengelig via Asus sine download side. Søk på kortet ditt å last ned alle drivere du føler du ikke har. Etter at du har installert denne driveren må maskinen restartes og når det er gjort vil windows plutselig finne ny hardware. Da kan du installere lydkort driverene, og resultatet er at det virker. Veldig viktig at HD audio buss driver saken installerers FØR lydriveren, ellers vil det ikke funke samme hvor mye du stresser. Dette er forsåvidt et problem på alle maskiner med XP og HD lyd Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hei Problemet ditt er ganske vanlig, det som er problemet er at windows XP ikke har støte for HD audio ved default. Det du må gjøre er først å laste ned ALLE windows updates. ( da microsoft har laget en patch for dette) Kommer ikke på hva den patchen heter i farten men den er også tilgjengelig via Asus sine download side. Søk på kortet ditt å last ned alle drivere du føler du ikke har. Etter at du har installert denne driveren må maskinen restartes og når det er gjort vil windows plutselig finne ny hardware. Da kan du installere lydkort driverene, og resultatet er at det virker. Veldig viktig at HD audio buss driver saken installerers FØR lydriveren, ellers vil det ikke funke samme hvor mye du stresser. Dette er forsåvidt et problem på alle maskiner med XP og HD lyd 9484518[/snapback] Jeg har opdatert med alt som kom opp når jeg går inn på win uppdate men det hjelper ikke... Flere ideer? Endret 13. september 2007 av kjeb Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Det kommer opp at jeg mangler følgende fil: Ativdkxx.vp Ringer det noen bjeller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå