AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg har innstallert det nye "Medal of Honor: Airborne" og sammen med det så ble det lagt inn drivere for Ageia PhysX motoren. Siden jeg ikke har det kortet, så blir det software basert ytelse. Hvor mye har dette å si for ytelsen i spill? Har en AMD X2 4800+ dobbelt kjerne. Vil det da si at den bruker 1 kjerne til spill, og en til fysikk? Og hvor mye vil man eventuelt tjene på å bruke hardware fra Ageia? EDIT: Testet litt med demoene som ligger med Ageia softwaren, og når jeg setter i gang den så stiger CPU bruken fra 1% til 16%, der ligger den så lenge det ikke skjer noe. Hvis jeg sender ut mange baller så stiger bruke til oppimot 50-60%, og ting begynner å gå saktere. Da var MOH ferdig lagt inn (9 GB+), så jeg får teste litt. EDIT 2: Endret tittel Testet litt på starten, med alt på fullt i 1680x1050 oppløsning så ligger det på 16 fps, mens det blir rundt 20 ved 1400x1050, og kommer opp i hele 25 ved 1280x1050. Får teste litt med å sette ned litt på detaljene, først post-prossessing, noe jeg tipper er AA og AF, som jeg ikke har på i driver. Skal bare oppdatere nVidia driverne først. EDIT 3: Tok litt feil i forhold til fps i edit 2 innlegget. Får kjør spillet på 1680x1050, alt på fullt, med post-prossessing av, men AA x4 og AFx4 i drivere. Da ligger ytelsen på +\- 30 fps. Noe jeg kan leve med. Det var ikke de størrste forandringene på å bytte oppløsninger. Endret 12. september 2007 av AndersT2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Da bare MÅ du kjøpe ett Ageia-kort for å teste vel Eg hadde ikkje klart å la være ihvertfall Ellers har eg ikkje peiling på det du spør om Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Noen som vet hvor mye disse kortene koster i Norge og hvilke nettbutikker som selger dem? Ligger ikke i prisguiden, ivhertfall. Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Noen som vet hvor mye disse kortene koster i Norge og hvilke nettbutikker som selger dem? Ligger ikke i prisguiden, ivhertfall. 9510865[/snapback] https://prisguiden.no/product.php?productId=44973 Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Noen som vet hvor mye disse kortene koster i Norge og hvilke nettbutikker som selger dem? Ligger ikke i prisguiden, ivhertfall. 9510865[/snapback] https://prisguiden.no/product.php?productId=44973 9510965[/snapback] Mente å huske at kortet lå i prisguiden ja.. Der har du svaret ditt i hvert fall, Caze: Koster fra 1200 spenn og selges i noen av de vanligste nettbutikkene, som ps.no og amentio.no. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jepp. Men hvordan fant du frem til det? Jeg prøvde å finne Ageia som produsent, men den lå ivhertfall ikke inne. Hvordan fikk du frem PhysX? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Jepp. Men hvordan fant du frem til det? Jeg prøvde å finne Ageia som produsent, men den lå ivhertfall ikke inne. Hvordan fikk du frem PhysX? 9525357[/snapback] Se på ASUS Lenke til kommentar
Caze Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Er det bare ASUS som har laget PhysX-kort? Bortsett fra Ageia, da. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 BFG har vel også laget ett om ikke jeg husker helt feil... Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Er det bare ASUS som har laget PhysX-kort? Bortsett fra Ageia, da. 9526048[/snapback] Bare Asus' kort som ligger i prisguiden. Søk på "physx". Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er det noen som faktisk har testet disse physx kortene? Har lest endel tester, men har aldri greid å bli helt klok på disse kortene.. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Koster nok mer enn det smaker... De kortene vil aldri bli noen suksess uansett, vi har allerede god 3d ytelse på vanlige skjermkort. Og skal du ha det lille ekstra så får du mer utav å kjøpe en generasjon nyere skjermkort enn å kjøpe et ekstra fysikkort. De blir heller ikke masseprodusert i stor nok grad til å få akseptable priser. De vil bli (er allerede?) en kuriositet på linje med de enorme kortene som hadde separate 2d chip + voodoo 3d chip. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 kan dette kortet brukes til generell avlastning, dvs. har den andre bruksområder enn fysikk i spill? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 kan dette kortet brukes til generell avlastning, dvs. har den andre bruksområder enn fysikk i spill? 9552469[/snapback] Rett og slett nei. Eneste avlastningen er på fysikk-delen. Resten tar skjermkort og cpu seg av.. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Problemet til Ageia er vel at de kom på markedet ett år eller to for seint. Etter at både ATI og Nvidia la om fra spesialiserte til general purpose pipelines in grafikkprosessorene sine, er det like enkelt å programmere en GPU til å kjøre fysikk som det er å programmere Ageia's PPU til det. Siden man nå kan utnytte kraften i skjermkortene til andre oppgaver som folding@home, så ville det overraske meg mye om man ikkje kan gjøre det samme med en PPU. Men på samme måte som med GPU'er så er det begrenset kva slags oppgaver den vil være effektiv på. Endret 23. september 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Sier dere at det ikke er noen vits med PhysX-kort nå?? rart at drivere blir lagt inn... men likevell så klarer ikke/bruker ikke GPU'en slik teknologi!? :S Hilsen En som nesten holdt på og kjøpe, før jeg leste denne posten Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Dersom du vil ha det lille ekstra og spiller spill med støtte for Ageia (GRAW 1&2, Rainbow Six Vegas, MoHA, etc) så ser jeg ikke noe i veien for å kjøpe det. På GRAW 2 er det et eget brett kun åpent for "Ageia owners", hvor alt skal være destructible - men dette blir jo gammelt nytt nå som Crysis har gjort dette uten PhysX kort. Som sagt har du en forkjærlighet for enkelte spill og 1200 kroner til kortet ville jeg anbefalt deg å prøvd det. Men en liten advarsel, jeg opplevde massivt FPS drop i GRAW 1 & 2 (som er spillene jeg har utforsket kortet mest i) når det kommer til situasjoner hvor PhysX'en skal begynne å beregne hvordan fragmentene beveger seg i en eksplosjon. I GRAW 2 kan hele spillet stoppe opp i et halv sekund like før et tårn faller sammen, så selv om det ser bra ut flyter det ikke alltid like bra. Dette på et Striker Extreme med E6850 og 8800GTX. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Men en liten advarsel, jeg opplevde massivt FPS drop i GRAW 1 & 2 (som er spillene jeg har utforsket kortet mest i) når det kommer til situasjoner hvor PhysX'en skal begynne å beregne hvordan fragmentene beveger seg i en eksplosjon. I GRAW 2 kan hele spillet stoppe opp i et halv sekund like før et tårn faller sammen, så selv om det ser bra ut flyter det ikke alltid like bra. Dette på et Striker Extreme med E6850 og 8800GTX. oi, Det hørtes ikke helt bra ut! PS. Bruker ikke Crysis PhysX PPU i det heletatt?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå