Gå til innhold

Lage PDF med PDFer fra forskjellig plassering?


St Thicket

Anbefalte innlegg

I firmaet hvor jeg jobber trenger vi en enkel løsning for å generere pdf dokumenter fra forskjellige plasseringer på serveren. Vi har ett hoveddokument med spesifikasjoner, og hundrevis av tegninger som er forsjellig fra prosjekt til prosjekt. Alt ligger tilgjengelig på en server.

 

For hvert enkelt prosjekt har vi en hoved-fil (.ps) som viser til hvilke postscript-filer (.ps) dokumentet skal bestå av. Hver hovedfil forteller acrobat destiller hvilke postscript-filer den skal samle sammen til ett pdf-dokument. Dette er en svært tungvint måte å gjøre det på, ettersom ALLE dokumenter må ligge som .ps, selv om de også eksisterer som pdf. Fordelen med dette systemet er at alle filer som endres, vil bli endret når man generer dokumentet på nytt.

 

Finnes det en måte å gjøre dette på uten å gå via postscript? Jeg ser for meg en løsning hvor man lager en "pdf-mal" hvor man definerer hvilke filer man ønsker, og plasseringen deres. Da kan allt konverteres til pdf, og man slipper postscript.

 

Jeg er klar over at acrobat har en slags "binder" funksjon, men det er ikke mulig å lage plassering og rekkefølge som en enkelt fil...

 

Noen som har vært borti denne problemstillingen, og som har noen gode tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...