harryhole2000 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har nå lest to bøker som jeg skal skrive særemne om. Den ene er "Rødstrupe" av Jo Nesbø og den andre er "Menn som hater kvinner" av Stieg Larsson. Begge bøkene er krim. Men hva kan jeg ha som problemstilling? Noen som har lest begge og som har en ide?? Trenger deres hjelp!! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har ikke lest noen av disse bøkene, og vet ikke engang hva de handler om, men en grei og generell problemstilling kan kanskje være å sammenligne hvordan helterollene og/eller skurkerollene i bøkene kan sammenlignes? Hva har de til felles og hvordan er de forskjellige, hvor du selvsagt fokuserer mest på den litterære framstillingen. Eventuelt kan du se på oppbygningen av bøkene, f.eks. spenningskurven, framoverpek, tilbakeskuing, hvordan plotet blir introdusert og utviklet, fortellerstemmen etc. Eller noe? Husk at det er viktig å henvise til teksten du jobber med når du påstår noe, du må alltid ha belegg for det du sier. Lykke til i alle fall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå