Gå til innhold

Generell tråd for håret og utsendet


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er én gutt på 13 år som tenkte at vi kunne starte én tråd (for både gutter og jenter) hvor vi kan gi hverandre tips til håret/frisyrer, hvordan man kan bli penere/se penere ut og i tillegg spørre andre om hjelp.

 

Siden jeg er trådstarter vil jeg starte med ett spørsmål:

 

1. Hvordan kan jeg få frisyren min til å bli sånn som Marshall Allman og Zac Efron's frisyre? Spesiell voks jeg må bruke, noe frisøren må gjøre? Noe jeg må gjøre med håret hver dag etc. ? Håper på svar.

Endret av ThaDuckMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok!

 

1. Ta deg en dusj.

2. Tørk håret litt

3. Så former du håret ditt sånn som Zac

4. Så sprayer du litt spray i det så det holder seg.

 

Du kan bruke Define sprayen til det, den er helt grei den. Eller kan du ta en telefon til Zac og spørre hvilken spray han bruker!

 

Men det er ikke sikkert at du får håret som han, hvordan hårtype har du?

Jeg har helt likt som Zac nesten, bare litt lysere. Mitt hår former seg sånn, og da trenger jeg bare litt hold. Men nå går jeg ikke med den sveisen akkuratt nå :)

 

Noen bilder av Zac:

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Zac Efron bruker noe gele eller wax, jeg tror han heller bruker spray. Har også tenkt til å få sånt hår som meg, må bare få noen centimeter til. :)

9478905[/snapback]

 

Hmm... Ok!

 

Vet du hvor jeg kan kjøpe spray og hvilken jeg bør kjøpe? Og hvordan kan jeg lage samme frisyre?

9478967[/snapback]

 

1. Vask håret ditt

2. Masser inn skum i håret

3. Føn det i en bestemt retning

4. Spray det så det holder seg

 

Spray:

Proffs (Rosa Flaske) - H&M , rundt 35 kr

Elnett (den stinker bestemor, gull) - H&M , rundt 50 kr

Catzy - H&M - Rundt 40 kr

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Zac Efron bruker noe gele eller wax, jeg tror han heller bruker spray. Har også tenkt til å få sånt hår som meg, må bare få noen centimeter til. :)

9478905[/snapback]

 

Hmm... Ok!

 

Vet du hvor jeg kan kjøpe spray og hvilken jeg bør kjøpe? Og hvordan kan jeg lage samme frisyre?

9478967[/snapback]

 

1. Vask håret ditt

2. Masser inn skum i håret

3. Føn det i en bestemt retning

4. Spray det så det holder seg

 

Spray:

Proffs (Rosa Flaske) - H&M , rundt 35 kr

Elnett (den stinker bestemor, gull) - H&M , rundt 50 kr

Catzy - H&M - Rundt 40 kr

9480699[/snapback]

 

Tusen takk, folkens! Dere har vært til stoor hjelp!

 

Første jeg skal gjøre i morgen (regner jeg med) er å skulke skolen én time, løpe til H&M og kjøpe én spray. :)

 

Min hårtype? Hmm... mitt i mellom tynt og tjukt, mørkebrunt og har (omtrent) hår nok til å lage Zac's frisyre, så jeg tror jeg greier det fint.

Lenke til kommentar
Folk i filmer, serier osv har som nevnt mange stylister, så jeg ville ikke stressa for mye med å få en helt lik hårfrisyre som du tenker å fikse hver eneste dag. Og ikke minst at den skal holde hele dagen igjennom! S t r e s s! Syns det er kulest å ha sin egen frisyre uansett.

9510366[/snapback]

 

Hehe. Okey. :p:)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får kjøpt voks man bruker for å få "manga-hår"?

Skal ikke ha en så drøy frisyre, men er dyrt og tynne håret hele tiden. Til og med renati holder det ikke oppe hele dagen.

9516188[/snapback]

 

Jeg bruker Crude Clay fra Sebastian om jeg skal ha super-hold som varer hele dagen, og som t.o.m. også kan formes i løpet av dagen om sveisen blir litt ødelagt.

 

476_s.jpg

Lenke til kommentar
lupah,

Takk. Hvor mye må man ut med? Regner med at det selges hos vanlige frisører?

 

Tar gjerne imot flere forslag!:)

9516607[/snapback]

 

Hmm, husker ikke nøyaktig prisen. Mellom 250 kr og 350 kr tror jeg. Frisører fører forskjellige merker, men jeg kjøper på Studio Alf i Oslo. :p Du finner alltids en frisør som fører merket.

 

Kan også nevne den billig-gel'en til H&M. Tror den koster 30kr eller noe, og har veldlig bra hold om du tar den i tørt/nesten tørt hår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...