Gå til innhold

Har du kjøpt Blu-ray eller HD-DVD?

70 stemmer

1. 1. Har du kjøpt Blu-ray eller HD-DVD?

• Jeg har kjøpt Xbox360 med HD-DVD spiller
      4
    • Jeg har kjøpt en egen HD-DVD spiller
      4
    • Jeg har kjøpt PS3 med Blu-Ray spiller
      7
    • Jeg har kjøpt en egen Blu-Ray spiller
      0
    • Jeg har kjøpt en kombinert spiller med begge deler eller en av hver
      4
    • Nei, men jeg planlegger å kjøpe HD-DVD innen ett år
      14
    • Nei, men jeg planlegger å kjøpe Blu-Ray innen ett år
      5
    • Nei, men jeg planlegger å kjøpe en kombinert spiller med begge deler eller en av hver innen ett år
      6
    • Nei, og jeg har ikke noen planer om å kjøpe noen av de innen ett år
      26

Anbefalte innlegg

Noen grunner til hvorfor det ble så mange og lange alternativer:

- Jeg fant ut at jeg ville skille på de som kjøpte en spiller dedikert til film og de som kjøpte en konsoll med en spiller som "tilleggsfunksjonalitet".

- Jeg fant ut at det var lurt å sette en begrensning på 1 år da sikkert mange vil kvie seg for å si at de aldri vil kjøpe en spiller.

- Kombispillere og de som velger en av hver bør også få lov til å stemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med de som har flere av alternativene? Jeg har f.eks. både HD DVD til 360, frittstående HD DVD spiller, og PS3... og frittstående Blu-Ray spiller på vei.

9478864[/snapback]

Huff, jeg trodde jeg hadde klart å finne alternativer som alle følte seg truffet av, men du kan jo f.eks stemme alternativ 5. "Kombispiller eller en spiller av hver sort".

Lenke til kommentar
Jeg har to frittstående spillere. En HD DVD og en Blu-ray. Hvorfor? fordi jeg er dum. Er alt for glad i filmer og teknologi :p

9478944[/snapback]

:love:

Syns det er overraskende få som ikke har det her inne, med tanke på at dette er et nerde sted for technofreaks :)

Hadde pollen vært på Kvinner og Klær kunne jeg forstått resultatet .)

Lenke til kommentar
- Jeg fant ut at jeg ville skille på de som kjøpte en spiller dedikert til film og de som kjøpte en konsoll med en spiller som "tilleggsfunksjonalitet".

9478797[/snapback]

Jeg kjøpte PS3 på lanseringsdagen i hovedsak pga Blu-ray. Jeg hadde aldri betalt 5500 for spillenes del. Fra før hadde jeg HD DVD (360-drevet) koblet til PC.

Lenke til kommentar

Så lenge jeg får sett filmer i HD kvalitet så bryr jeg meg fint lite om hva slags medium det er på. Jeg stemte Nei, og jeg har ikke noen planer om å kjøpe noen av de innen ett år

Dessuten så har jo Microsoft drevet med WMV videofiler på DVD plater en stund også. Det går under WMVHD merkenavnet deres. Det er solgt en del i tyskland og USA, men ellers så har jeg hørt lite til det.

Man kan også laste ned HD filmer på nettet. SF Anytime og en del andre on-demand sider prøver seg vel med HD filmer nå eller kommer til å gjøre det.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over det foreløbige resultatet. Selv her på forumet regnet jeg ikke med at det skulle være så mange med HD- eller BD-avspiller. Etter 50 stemmer er fordelingen (litt sammenslått):

28% har Blu-ray eller HD-DVD eller begge deler i en eller annen form

28% har tenkt å kjøpe noe slikt det neste året

44% har ikke tenkt å skaffe seg noe slik det første året

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...