Gå til innhold

visning av film spiser opp mine systemresurser

Anbefalte innlegg

Håper noen her inn har noen tips som kan hjelpe meg med å luke vekk et særs irriterende problem.

For en tid tilbake begynte maskinen min å jobbe som i sirup. Maskinen hadde vært i gang en stund så jeg rebooted og alt var som det skulle være en liten stund. Sjekket task manager og fant at Explorer.exe benyttet 99% av systemresursene og la beslag på ca 300 MB av minnet.

Hellig overbevist om at jeg hadde virus kjørte jeg en full system scan med Norton systemworks 2002 uten å finne noe. For sikkerhetens skyld kjørte jeg også en online sjekk fra Trend sin hjemme side. Trend fant heller ikke noe.

Forsøkte også med anti trojan og trojan uproot uten at noe hjalp.

Formaterte så c: disken og la inn windows på nytt, så norton systemworks 2002 og scannet, uten å finne noen ting.

Etter litt tids fikling så har jeg funnet at maskinen fungerer helt som den skal frem til jeg starter å se på en film kodet med divx(uklart hvilken divx versjon) Da starter plutselig Explorer.exe å legge beslag på mine system resurser.

Har forsøkt med flere forskjellige media spillere, og det samme skjer.

Er det noen kloke hoder her inne som har noen tips på hva som er galt, evt pekere til nettsteder som kan hjelpe.

Mitt system er:

Win XP pro

MSI K7 PRO onboard sound

ATI RADEON 64 VIVO

2* 256 apacer DDR

AMD 1,33 256 fsb

IBM deskstar 60GXP 40gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet skal alle filene jeg har forsøkt å vise være 100 lastet ned, men jeg skal forsøke med noen som jeg har mekka i stand selv.

Hvis det nå skal vise seg å være det problemet, har du prøvd med DivFix for å få bukt med problemet?

Lenke til kommentar

YESS. Der har vi problemet avdekket. Ikke nok med at de WIN xp blir mongo av ufullstendige divx filmer, det tåler heller ikke at jeg går inn i dowload folderen hvor de ufullstendige filene ligger.

Har ikke fått testet divfix enda, så jeg vet ikke om det fikser problemet mot filer som man mangler bare den ene lille iriterende prosenten på.

Uansett: TAKK FOR HJELPEN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...