Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bulket bil, hva ville du gjort?

sxs

Anbefalte innlegg

For ei stund tilbake var jeg på rimi der hvor jeg bor. Satte fra meg bilen, og løp inn (hadde det travelt). Da jeg kom ut igjen, var bilen borte. Faen tenkte jeg, hvem har stjålet den? Så ser jeg at bilen min står klin inntil en splitter ny volvo V70. Altså, bilen hadde trillet inni den. Hun som eide bilen stod der og var helt fra seg, mens jeg tok en rask inspeksjon på skadeomfanget. Slapp unna med en bulk på bakskjermen like ved venstre baklykt. 10cm unna der plastikken slutter:( Typisk!

Heldigvis har jeg en far som har vært biloppretter og biloppusser i mange herrens år, så han kan muligens fikse skaden. Men forestill deg at du er i min situasjon. Du har 4000kr som din mor å far forventer at du lar ligge. Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet var rent hypotetisk. Hva ville dere gjort? Men uansett, litt kjipt. For hun som eier bilen er kona til en lærer på skolen min. Men det frekkeste var når mannen hennes forlangte at pappa skulle leie ut en splitter ny bil til dem gratis, mens han ordnet bilen deres. Faren min er bilselger, men han har jo ingenting med dem å gjøre. Fikk mest lyst til å be fyren dra til helvette da han påstod at han SKULLE låne en splitter ny passat stasjonsvogn imens. Synes dere det er frekt?

Lenke til kommentar

Er ingen her som kan svare deg på dette. Dersom dere skal gjøre opp dere i mellom så må dere sammen finne en løsning som begge parter kan akseptere. Dersom det tar lang tid å fikse skaden så kan jeg forstå at de vil ha en leiebil imens.

Du har uansett ikke så mange gode kort på hånden, og de kan jo alltids forlange at alt blir tatt på forsikringen hvis de ikke er fornøyd med løsningen.

Kanskje litt feil at de går på faren din, når dette er en sak mellom deg og henne da.

Men du skriver at dette er et hypotetisk spørsmål, gjelder det hele situasjonen eller har dette skjedd?

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
Spørsmålet var rent hypotetisk. Hva ville dere gjort? Men uansett, litt kjipt. For hun som eier bilen er kona til en lærer på skolen min. Men det frekkeste var når mannen hennes forlangte at pappa skulle leie ut en splitter ny bil til dem gratis, mens han ordnet bilen deres. Faren min er bilselger, men han har jo ingenting med dem å gjøre. Fikk mest lyst til å be fyren dra til helvette da han påstod at han SKULLE låne en splitter ny passat stasjonsvogn imens. Synes dere det er frekt?

9479081[/snapback]

Vel, hvis du ikke vil ta det gjennom forsikringen må du nok regne med slike ting.

Det er mange som har en ekstra leiebilforsikring inkludert som de betaler ekstra for, og hvis de må betale for leiebil så taper de jo penger. Slik at det å kreve leiebil er ikke urimelig.

Hvis de krever en ny leiebil, så kan dere jo tilby dem en nyere leiebil i stedetfor.

Hadde det vært min nye bil så hadde jeg tatt det gjennom forsikringsselskapet og merkeforhandler.

Husk at oppretting av nyere biler fører til verdiforringelse uansett.

Lenke til kommentar

KVTL har et godt poeng.

Egentlig er det litt rart at de ikke bare kjører dette på forsikringa da det sikkert byr på mindre problemer for dem.

De gangene jeg har blitt påkjørt har det hendt noen ganger at vi bare har tatt et kontant oppgjør, men det er kun når jeg har kjørt gammel bil der en ekstra bulk ikke gjør noe fra eller til på verdien.

En gang hadde jeg en kar som rygget på meg som tilbød seg å fikse bilen, men dette skulle gjøres av en kompis av en kompis som drev å triksa litt i faget, og han ringte meg sent en søndag og ville vi skulle dra med en gang å fåp bilen lakkert. Til slutt ble det så mye styr at jeg ikke orka mere og sendte bare inn skademeldinga i stedet. Dette var ikke en ny bil i det hele tatt, men det at det ble så stress gjorde at jeg ikke gadd.

Så, om du skal prøve å slippe billig unna, og du er så heldig at de er positive til det, så gi dem en skikkelig løsning slik at de ikke bakker ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...