Famien Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Heihei =) Jeg går nå siste året på dramalinja, og som noen kanskje vet er det i pensum å sette opp og regissere et stykke. Selv har jeg fått temaet "Russisk/ Øst-europeisk dramaturgi på 1900-tallet". Det sier seg selv at det er nok god dramaturgi å velge i, men jeg har noen rammer jeg er nødt til å holde meg innenfor, som gjør det hele litt vanskeligere. Derfor lurer jeg på om noen her har erfaring med noen slike stykker, som kanskje vet om et som passer mine kriterier? Hittil har jeg prøvd "Kirsebærhaven", og vurderer "3 søstre". Merk at jeg ikke setter opp hele stykket, men utdrag på 15-30 min. Derfor holder det om noen kanskje bare kjenner til litt av stykket =) Kriteriene mine er som følgende: -Stykket må være kjent, nesten regnet som en klassiker (Jeg tenker Tsjekhov, Stanislavskij, Grotowskij) - Det må helst ha få roller, og disse bør helst være kvnneroller (grunnet skuespillerne jeg har til disposisjon. Jeg vil ikke ha jenter som spiller gutter i mitt stykke^^) Noen som har noen forslag? Jeg kjenner ikke til altfor mange stykker selv, og har ikke tid til å lese alle klassikerne... Så om noen kan hjelpe meg på vei, blir jeg veldig glad! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå