Gå til innhold

Garantisak Corsair minne

ThePoooh

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB ram som ble kjøpt i Feb 2007.

Disse mistenker jeg for å være feil på.

Jeg kjørte memtest og fikk etter godt over 12 timer opp 4 feil.

Maskina har for vane å restarte/blåskjerm en gang i blant og en del ganger får jeg ikke starta den opp. (Den blir stående med skjermbildet som viser prosessor, minne og harddisker)

Feilene kommer også hyppigere når jeg kjører med begge brikkene i.

Jeg vil tro det er minnet som gjør dette.

Minnet har faktisk ikke vært klokket, kun cpu.

Det jeg lurer på (foruten om dere tror det er minnet som er feil med) er om dette er en garantisak og at jeg kan kreve nye minnebrikker.

Håper noen av dere har forunftige svar på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du rette spenninger, har du oppdatert bios, og har du prøvd brikkene i et annet system?

Om du har gjort det og det dukker opp feil er det bare å sende de tilbake(garanti/reklamasjon). Det skal ikke dukke opp feil i memtest.

Umulig å svare ja eller nei på om det er minnebrikkene det er noe galt med om du ikke tester brikkene i et annet system.Feil kan skyldes f.eks hovedkort osv.

Lenke til kommentar
Bruker du rette spenninger, har du oppdatert bios, og har du prøvd brikkene i et annet system?

Om du har gjort det og det dukker opp feil er det bare å sende de tilbake(garanti/reklamasjon). Det skal ikke dukke opp feil i memtest.

Umulig å svare ja eller nei på om det er minnebrikkene det er noe galt med om du ikke tester brikkene i et annet system.Feil kan skyldes f.eks hovedkort osv.

9478464[/snapback]

Jeg bruker 2.1v og har nyeste bios. (Asus p5n32-e Sli Plus)

Det eneste er så klart å prøve dem i annet system, men har desverre ikke muligheten til det nå.

Ellers takk for forslagene.

Har allerede bestillt et nytt sett på 2x1024 så får testet da. Blir maskina god sender jeg de gamle i retur og vips så har jeg kanskje 4x1024... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...