oivind_skar Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Fram til 1974 hadde Folkevogna motoren bak. I miljøets navn går VW nå tilbake til røttene – og henter fram en folkebil med motoren bak. Les mer Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Var nå ikke spesielt pen den da. Men hvordan skal dette være bedre for miljøet? Lenke til kommentar
Chrisjs Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Forhåpentligvis bakhjulsdrift da også ? Så drivhjulene er jo på rett plass. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det er sikkert billigst for produsenten og ja, hoho, blir glad hver gang en ny bakhjulstrekker produseres, det tynnes jo i rekkene! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Var nå ikke spesielt pen den da. Men hvordan skal dette være bedre for miljøet? Antar at den er bedre for miljøet fordi den har en svak motor. Antageligvis en lett bil også. Er litt spent på hvordan en slik bil vil takle front-kollisjon. Personlig likte jeg utseendet på den. Det blir litt sånn pen-stygt. Men så er jo de bilene jeg har mest lyst på (Plymouth Prowler, Pt Cruiser og Volvo C30) biler som har et litt spesielt utseende, så det er kanskje smaken min er litt utenom det vanlige. Lenke til kommentar
steeler Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 "Tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser imidlertid at de minste og rimeligste bilene selger elendig i Norge. Vår høye levestandard gjør at vi heller legger på noen kroner – og spesielt gjelder det i 2007." Kvaliteten på veien har vel også endel å si hvilken bil man velger. Enkelte steder i landet er veiene så dårlige at folk heller bør satse på en SUV med kraftig understell enn en liten tass av en bil. Dette gjelder f.eks meg selv. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Kvaliteten på veien har vel også endel å si hvilken bil man velger. Enkelte steder i landet er veiene så dårlige at folk heller bør satse på en SUV med kraftig understell enn en liten tass av en bil. Dette gjelder f.eks meg selv. Tja, for mange her oppe så er det ikke kvaliteten på veien som er utslagsgivende. JEg har mobbet en voksen kar i klassen min litt. Han insisterer på SUV, men begrunnelsen hans er ikke noe med veistandarden. Han har nemlig lyst på en slik en sånn at han og familien hans "har større sjanser for å overleve om de havner i et kræsj". Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Er det noe i veien med det da? Lenke til kommentar
Chrisjs Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Tja, for mange her oppe så er det ikke kvaliteten på veien som er utslagsgivende. JEg har mobbet en voksen kar i klassen min litt. Han insisterer på SUV, men begrunnelsen hans er ikke noe med veistandarden. Han har nemlig lyst på en slik en sånn at han og familien hans "har større sjanser for å overleve om de havner i et kræsj". 9482968[/snapback] SUV'er velter og er derfor ikke så sikkre så mange tror. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) SUV'er velter og er derfor ikke så sikkre så mange tror. 9503072[/snapback] Hehe, alltid like morsomt å lese denne særdeles grove forenklingen Man får nesten inntrykk av at en SUV rett og slett bare velter sånn uten videre, mens det i virkeligheten skal ekstremt mye til før noe slikt skjer. For ikke å snakke om de individuelle forskjellene SUV'er imellom. Men da blir det med ett ikke like dramatisk. Når det gjelder frontkollisjon så har man ifølge undersøkelser utført av svenske Vägverket (Vegvesenet) ca. 22% større sjanse for å overleve en slik kollisjon om man sitter i en stor SUV (>2500 kg) sammenlignet med "snittbilen", en Volvo V50 (ca. 1400 kg). Ble litt kronglete dette, men altså SUV mot Volvo V50, kontra V50 mot V50. EDIT: Skriveleif Endret 17. september 2007 av Swe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg