Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs ruter som "switch"

Anbefalte innlegg

heihei! jeg har fått macbook endelig, men foreldrene mine er lite for å ha trådløst nettverk. Heldigvis er de jævlig treige, så jeg kan lure dem. Jeg tenkte at siden jeg har en nettverkskabel som går fra switchen oppe så kan jeg koble den til en trådløs ruter. Men går det? er det så enkelt? Jeg vil gjerne ha best mulig tilkobling, og vet ikke noe om priser. Men billig og bra? finnes det? helst sånn 500...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig det ja, har gjort det selv å bruker routeren som bare accesspoint.

Gå inn på routeren å still inn Wlanet slik du ønsker det, slå deretter av DHCP slik at den ikke begynner å dele ut IPer i hytt å gever, så kopler du enkelt og greit modemet/switchen i en av routerens porter, ikke den der man vanligvis kopler til modem, men sammen med der man kopler på andre PCer.

Lenke til kommentar

Nå er det kanskje like greitt å gå for ett trådløst accesspunkt siden dhcpserveren må skrues av eller den må ikke det i praksis men det er smartest .

Macbooken din har heller ikke N standard alikevel så du får fint fatt på accesspunkt under 500 kroner selv om jeg muligens hadde valgt en Aiport Express basestasjon for man da kan koble til skriveren sin på usbporten og man kan også koble til stereoanlegget sitt til lydutgangen .

Jeg bare LINKER til den jeg så får du lese litt mere og til en pris som overstiger budsjettet ditt med såpass lite penger for så mange funskjoner er det igrunn bare å spare litt ...

Siden jeg linker litt så må du også nesten se på DENNE for da får du for under 13 NOK tilgang N standard på airportkortet ditt .

Endret av Konge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...