Gå til innhold

Den store Team Fortress 2 tråden :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare jeg som savner ei hagle på demoman?  :hmm:

9584311[/snapback]

Så absolutt ikke. Kunne vært nyttig når en irriterendes scout velger å gå i nærkamp, hoppende og sprettende alle veier. Går man tom for ammo på gunner nr. 1, er det også veldig kjipt å bare sitte igjen med 2ern. Demo er en krevende klasse å mestre, men klarer du det, går det helt greit uten noen annen form for våpen. Selv er jeg blindt forelsket i demo, må si det er favorittklassen, og jeg klarer meg bra uten shotgun. De fleste er dessuten død før de rekker å komme helt innpå. :wee:

Lenke til kommentar

Update news fer ya:

Changes/Additions:

Spectators can now see all player classes in the scoreboard

The affinity of the main thread is not set explicitly for dedicated servers. This will properly load balance multiple instances of the dedicated server running on a multi-processor machine. The affinity is still set to CPU 1 for clients and listen servers

 

Bug fixes:

Fixed a crash with ATI cards running on Vista

Fixed a networking problem that could cause a crash certain types of home networking hardware with out of date firmware installed

Fixed a networking problem that could cause some animation jittering

Fixed bug causing incorrect .dem files to be written (all files after first .dem file would be corrupted)

Fixed bug with placement of teleporters that could result in players being unable to move

Removed mp_friendlyfire cvar for servers. Team Fortress 2 breaks in a number of ways if this is on

Fixed some truncated strings in the destroy menu

When a round finishes, if there's less than 5 minutes left on the timelimit, the server now goes ahead and switches level right away, instead of going into Sudden Death

Fixed crash on startup

Fixed crash caused by .dlls being loaded from the user's path, instead of from the install directory

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med at de ikke får kontakt med VAC serveren?

Har hatt problemer med det etter oppdateringen. Litt usikker på om det er en av serverene til Telenor (tracert www.steampowered.com sliter ved overgang til utlandet), eller om det kan være noe annet...

 

Jeg har kabel fra canal digital...

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
På samme måte som jeg savner minigun på scout. :p Noen klasser må jo være litt spesialiserte, demoman hadde vært sykt overlegen med hagle i tillegg.

9584332[/snapback]

 

mener du virkelig at en demoman blir like imba med hangle som scout med minigun?

 

Så absolutt ikke. Kunne vært nyttig når en irriterendes scout velger å gå i nærkamp, hoppende og sprettende alle veier. Går man tom for ammo på gunner nr. 1, er det også veldig kjipt å bare sitte igjen med 2ern. Demo er en krevende klasse å mestre, men klarer du det, går det helt greit uten noen annen form for våpen. Selv er jeg blindt forelsket i demo, må si det er favorittklassen, og jeg klarer meg bra uten shotgun. De fleste er dessuten død før de rekker å komme helt innpå

 

hva med når du ser en spy?! du vet at han er nær deg, men det er heller vanskelig å få skadet han for å få han ut at stealth eller forkledningen..

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Så absolutt ikke. Kunne vært nyttig når en irriterendes scout velger å gå i nærkamp, hoppende og sprettende alle veier. Går man tom for ammo på gunner nr. 1, er det også veldig kjipt å bare sitte igjen med 2ern. Demo er en krevende klasse å mestre, men klarer du det, går det helt greit uten noen annen form for våpen. Selv er jeg blindt forelsket i demo, må si det er favorittklassen, og jeg klarer meg bra uten shotgun. De fleste er dessuten død før de rekker å komme helt innpå

 

hva med når du ser en spy?! du vet at han er nær deg, men det er heller vanskelig å få skadet han for å få han ut at stealth eller forkledningen..

9591356[/snapback]

Så lenge han ikke er usynlig er det jo ikke noe særlig problem å se hvor han er og lobbe granater rett på han/sticky's foran han... Han tåler ikke veldig mye, og selv om du står rett ved siden av når granaten eksploderer så tar du ikke så mye skade...

Og er den tom, så får du bruke nr 2 og forsøke å legge stickyene litt strategisk.

 

Hadde du hatt en hagle i tillegg hadde demo vært "imba" siden du kunne legge ett teppe med sticky, spammet granater rundt hjørner og i tillegg plaffe ned det lille motstanderene har igjen av helse hvis de skulle komme seg gjennom.

 

 

Demo fungerer fint mot de fleste klasser, selv om visse situasjoner krever mer enn andre.

Samme med scout og scattergun. Den fungerer veldig bra på alt fra andre scouts til heavy weapons og snipers, selv om den krever at du kommer nærme nok.

Lenke til kommentar

Jeg syns spy skulle kunne skyte med gunnen sin og uten å gjøre skade når han er under disguise.. blir for lett å finne folk som er spys hvis dem aldri skyter.. spess ved fronten hvor det drives spam.. du skiller deg ut hvis du ikke skyter der.det gjør at det blir mulig å disguise seg som medic og .. siden du aldri ser medics som ikke healer

Lenke til kommentar

Det er kanskje hele vitsen?

Tro meg, det finnes nok av flinke spioner i TF2.

Klassen er langt fra ubrukelig. Trikset er dessuten å stabbe folk, bli usynlig, bytte klasse, og så starte hele greia om igjen.

Andre måter å oppdage spioner på:

  • Du ser en på laget ditt som er en klasse laget ditt ikke har.
  • Du ser en medspiller med ditt eget nick.
  • Du blir blokkert av spilleren istedet for å gå rett igjennom modellen.
  • Du ser en medspiller som går enten alene, eller motsatt vei av alle andre.
  • Hastigheten til en medspiller reflekterer ikke klassen han er.

Sistnevnte betyr at en medspiller garantert er spion, om klassen hans går for fort eller for sakte. Spioner går tregere enn scouts og medics, men raskere enn pyro og heavy.

Mitt tips er derfor å kle seg ut som engineer, og bruke sapprør på sentriene.

Lenke til kommentar

med tanke på hvor lett det er å avsløre spys på public så vil jeg ikke tenke på hvor enkelt det vil være på en klankamp eller noe annet organisert der det er enda mer kommunikasjon.. eneste gangene en spy lager trøbbel for meg er når jeg ikke er der... ellers dreper jeg alt jeg ser i nærheten av meg uansett... og som spion så tilpasser du deg farten til klassen du skifter til.. men du kan ikke bli raskere da.. men alle tregere klasser blir du like rask som etter hva jeg erfarer..

 

Pyro syns jeg og trenger buffing :) hvis du er helt oppi fienden din syns jeg i hvertfall du skal totalt dominere dem... men som oftest så klarer du ikke drepe dem helt før dem har tatt deg ut.. enten gi mer dmg nærme.. eller bedre range... raskere flammer... raskere movement.. det er uten tvil den minst fleksible klassen for øyeblikket.. du er jo helt avhengig av ambush for å få brukt flammene dine.. og uten flammer så er du egentlig ikke mye brukende.. shotgun liksom...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt så mye enda, men det lille jeg testa som Spy funka veldig bra. Ble ikke avslørt annet enn hvis jeg dreit meg ut og bomma med kniven e.l.

Det er nok stor forskjell på hvem som ser deg og ikke. Nå i starten er det ikke alltis så lett å se forskjell på f.eks farten til klassene osv. Vil tro et trent øye som har spilt mye vil spotte en spy ganske greit etterhvert. Men intil da skal jeg luske meg rundt :)

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som får en deilig følelse av tilfredshet når en spion grises? Spesielt med bazookaen :D

9583408[/snapback]

Det feteste av det feteste er jo å plukke en spy som har kledd seg ut :D

 

Btw, er så bra når du er spy: Du starter som spy. :p

9584088[/snapback]

 

Ikke bare det, men:

"Du starter som Blått Spy"!

 

:tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...