Gå til innhold

Den store Team Fortress 2 tråden :)

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er det totalt umulig å treffe andre med hagla til scouten? :ermm:

9557735[/snapback]

Prøv å stopp et lite sekund når du skal skyte, så begynne å strafe igjen. Det er forresten meningen at du skal være nærme motstandern :tease: .

En god ide er å teame opp sammen med en pyro. Folk blir som regel ganske disorienterte når de tar fyr, og det blir ikke noe bedre når en scout bokstavlig talt flyr rundt dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hva liker dere å spille og hvordan spillere dere den?

(sitter å kjeder meg på jobb).

selv spiller jeg Engineer, Medic eller Demoman.

Når jeg spiller engineer finner jeg meg en fin plass å sette opp sentry, men passer på å "flytte" på den slik at det ikke blir så lett for motstanderen å ødelegge den. Engineer kan bli veldig kjedelig vist motstander laget ikke angriper så mye eller jeg på det laget som skal erobre punkter. Ellers prøver jeg å plasere opp teleport og ladestasjon slik at jeg kan hjelpe laget / sanke poing.

Som Medic er det utrolig morro å finne en person som kan spille heavy / demoman eller pyro godt. er vel kun de 3 klassene jeg henger meg på, healer andre når main target kan leve uten heals et par sec.

Demoman har jeg nettop startet å spille, elsker å plasere "stiky bombs" hvor jeg tror fienden kommer.

Lenke til kommentar

9568644[/snapback]

Jeg spiller mest soldier klassen, men jeg prøver å balansere med å spille alle klassene like mye. Hvis du først gjør det bra med soldier, er det en god sjanse for at du fortsetter å gjøre det bra, ettersom critical hits gir ofte instant kills. I tillegg gjør skuddene splashdamage, som er veldig bra for å stanse en haug med motstandere som prøver å rykke inn mot ditt territorium (gitt at du ikke er alene om å stanse dem). Det beste medsoldier klassen er muligheten til å rocketjumpe, for å ta snarveier eller for å komme til en bedre forsvarsposisjon. Ellers er soldier passe grei til å ta ut turrets med også.

@ MysticoN: Det er bra at NOEN liker medic da. Irriterer du deg over at den du healer, ofte driiiter i om du lever eller ikke (til tross for at du advarer at det kommer noen bak)? Eller at du gir noen usårbarhet, og de går motsatt vei?

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke liker med TF2 er innføring av stats. Nå blir det samme statskjøret som i BF2 og alle fjortissene spammer ned enhver tråd med antall "knivkill" osv.

Bortsett fra det håper jeg public blir bra i dette spillet. Nå er alle sylferske og roter seg bort i ganger osv, men jeg er redd for at det individuelle racet etter bedre stats tar over for lagfølelsen. Vi får bare vente og se..

Lenke til kommentar

9568644[/snapback]

Jeg spiller mest soldier klassen, men jeg prøver å balansere med å spille alle klassene like mye. Hvis du først gjør det bra med soldier, er det en god sjanse for at du fortsetter å gjøre det bra, ettersom critical hits gir ofte instant kills. I tillegg gjør skuddene splashdamage, som er veldig bra for å stanse en haug med motstandere som prøver å rykke inn mot ditt territorium (gitt at du ikke er alene om å stanse dem). Det beste medsoldier klassen er muligheten til å rocketjumpe, for å ta snarveier eller for å komme til en bedre forsvarsposisjon. Ellers er soldier passe grei til å ta ut turrets med også.

@ MysticoN: Det er bra at NOEN liker medic da. Irriterer du deg over at den du healer, ofte driiiter i om du lever eller ikke (til tross for at du advarer at det kommer noen bak)? Eller at du gir noen usårbarhet, og de går motsatt vei?

9568723[/snapback]

Er enig der ja, er mange som ikke skjønner gleden ved å ha medic med seg når de er heavy, soldier eller pyro. De stormer inn i fulle rom uten å tenke på hvor du må stå for å heale, og når det er tid for über, da løper man gjerne feil vei. :p

Lenke til kommentar
Det eneste jeg ikke liker med TF2 er innføring av stats. Nå blir det samme statskjøret som i BF2 og alle fjortissene spammer ned enhver tråd med antall "knivkill" osv.

Bortsett fra det håper jeg public blir bra i dette spillet. Nå er alle sylferske og roter seg bort i ganger osv, men jeg er redd for at det individuelle racet etter bedre stats tar over for lagfølelsen. Vi får bare vente og se..

9570041[/snapback]

Kan ikke si at jeg bryr meg så veeeldig mye om stats. Det er gøy å følge med på egen utvikling, men jeg prøver ikke bevisst å få best stats, slik at jeg kan utbasunere om hvor god jeg er.

Det er veldig sjeldent man støter på en public server der spillerne tenker på laget, og det uavhengig spill og om det er innført stats eller ikke. Spillerne spiller på den måten de synes er morsomst, og det betyr som regel en måte hvor de kan få høyest Kill:Death ratio.

Et scenario jeg ofte møter på i teamfortress 2 på kartet "2fort": Jeg spiller soldier, hele laget mitt forsvare kofferten, det gjør motstander laget også. Siden "ingen" angriper, drar jeg alene ut på tokt etter kofferten. Laget mitt har 4 snipere, så jeg blir ikke plaget av motstanderns snipere på midten. På broen møter jeg en stealtha spy som jeg gjør kort prosess av, uten skade. Jeg rocketjumper opp til fiendens sniper platå, på vei inn møter jeg en av fiendens sniper på vei ut, han dør raskt, men klarer å skade meg litt ved å ta et skudd fra hofta (ikke zooma). Med rocketjump og skade fra snipern har jeg nå 110 i helse igjen, ut av 200. Videre løper jeg raskt forbi fiendens resupply/spawn og på vei ned i kjellern. Jeg blir oppdaget av en scout som nettopp spawnet, og så meg løpe ned i kjellern. Han kommer etter meg, og klarer å få et relativt bra treff med hagla si, slik at jeg bare har 45 i helse. dessverre for han, gir gangen ned til kjellern VELDIG dårlig plass for å dodge raketter, selv for en scout, så han dør etter han klarer å skade meg.

Jeg befinner meg nå i kjellern til motstander laget med 45 i helse, jeg kan ikke regne med at noen fra laget mitt kommer etter og hjelper til, og i hvertfall ikke en medic. Den siste hindringen er jeg nødt til å klare på egenhånd, nemmelig fiendens 4 engineers med hver deres turret i rommet der kofferten er. Kommer jeg til å klare det? Nei. Kommer jeg til å prøve meg? Jeg har kommet så langt, hva er visten med å dra tilbake for å heale? Jeg kommer uansett til å dø, så jeg gjør mitt beste med å hamle opp med de 4 engineerene. Jeg titter raskt rundt hjørnet for å lokalisere hvor turretene er plassert hen. Turreten reagerer raskt nok og klarer å redusere helsa mi til 5. Nå vet jeg hvor turreten er, og kan bruke splash damage fra raketten min til å indirekte drepe turreten. dessverre for meg har de 4 engineerene allerede lukta lunta, og den ene av dem dreper meg med velplassert hagleskudd i ryggen.

Så respawner jeg og prøver igjen. Er det rart at noen engineers får jævlig høy K:D?

Lenke til kommentar

Veldig godt resonert Anthropod!

Det er så klart forskjell på klassene, noe jeg merker med en gang! Er jeg Demoman får jeg mange, mange flere kills en om jeg var en Scout. Men dette spillet er utrolig morro og jeg koser meg hver gang jeg spiller! Det skal bli spennende å se hva som skjer nå framover med spillet :)

Lenke til kommentar

dette er jo samma problem som vanlig med slike spill.. pubs blir aldri samspilte etter min erfaring.. du ser kanskje 2-3 som jobber litt sammen men thats it.. ingen samordna angrep eller noe. Men det hjelper mye med mic og jeg bruker den en del selv.. får litt kommunikasjon da og da får en samkjøring ganske kjapt..

Dette er og grunnen til jeg prøver å få flere gatherings men det var det ikke mye oppslutning rundt så jeg skjønner ikke hva folk klager på? hvis dere vil ha teamplay så må dere organisere spilling litt mer en bare å joine første og beste server...

Ellers blir det bare slik som gamet anth forklarte.. hvor alt for mange folk kun tenker på seg selv og spiller defansivt, isteden for å tilpasse seg litt mer til laget sitt.. Når alt for mange gjør det så får du ett kjedelig game så i lengden så er det ikke mer morro å kun tenke på hva du vil. Gjør heller det som trengs syns nå jeg... det er skikkelig teamplay som er morro

Lenke til kommentar

Anthropod: :)

Det er akkurat hva jeg mener, men jeg orket ikke skrive så mye. Stats kan være moro for egen del, men nå som jeg er godt over 30 er det ikke like spennende å flashe hvor på rangeringen jeg ligger og hvor god jeg er. De siste årene har dette dessverre blitt fellesnevneren for spill med stats. Se bare på BF, der raser folk bare rundt etter neste flagg uten å legge igjen en tanke på forsvaret bakover. Statsen er vel kommer for å bli så jeg håper bare vi tilpasser oss slik at spillets som sådan kommer i fokus og ikke et tall på hvor 'god man er'. Det tallet viser ikke en dritt annet enn hvor stor egotripp man er på..

Lenke til kommentar
Veldig godt resonert Anthropod!

Det er så klart forskjell på klassene, noe jeg merker med en gang! Er jeg Demoman får jeg mange, mange flere kills en om jeg var en Scout. Men dette spillet er utrolig morro og jeg koser meg hver gang jeg spiller! Det skal bli spennende å se hva som skjer nå framover med spillet :)

9570560[/snapback]

Til meg er det omvendt :p

Men uansett, håper vi i GB blir veldig samspilte enn andre på spillkveldene våre etc, eller når vi bare havner på servere med andre GB-medlemmer :)

Lenke til kommentar

vel med gatherings mener jeg å samle lag som organiserer seg halveis før start.. f.eks på en pickup kanal på irc eller noe i den dur slik at vi han non som tar ansvar for litt strategi og at folk holder seg til gitte klasser.. ala klankamp, bare det er jo randoms og ikke spess seriøst anna enn at en krever mye mer samarbeid enn du ser på en public server. Hvis folk frekventerte tf2.no på quakenet f.eks så blir det jo lett å samle nok til en organisert kamp og 3. Mye mer morro mener jeg når det er fokus på teamplay i teamgames som teamfortress :)

Vi er jo inne på noe med GB da.. så join GB alle mann

Lenke til kommentar

Ser ut som endel her er mye bedre enn meg :p spill som css osv blir jeg så lei når alle slakter meg, og dermed så får jeg aldri trent opp skills heller...

Men jeg prøver somregel å spille litt teamplay, velger klasse etter hva andre på laget er (hater f.eks når vi ligger bakpå og jeg ser 4 spies og 3 snipere men null medics f.eks :(

Er mest glad i scout, elsker tempoet og klubba!

Er forøvrig ikke så fornøyd me mappsa, synest det er vanskelig på enkelte brett å unngå chokepoints. Ja, det skal være chokepoints, men personlig så synest jeg det er litt lite fleksibilitet ute og går. Liker best Hydro og det brettet med 3 caps hvor C er et høyt tårn.

Lenke til kommentar
Men C er jo et helvete å cappe da ;)

Alle kartene er velbalanserte og har et meget gjennomtenkt design, elsker spillet. Jeg er heller ikke blant de mest skilla i FPS, men TF2 er morro som fy uansett!

9573234[/snapback]

Trenger ikke samme type skills i TF2 som i CS ^^ Noe som passer meg helt utmerket :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...