Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I mange år har det florert et brukernavn og passord for Kapaks på Internett, uten at Telenor har valgt å gjøre noe med det. Men denne tilgangen gir veldig begrenset informasjon. Er det noen som kjenner andre måter å få tilgang til nettstedet på, for å kunne hente ut info som for eksempel sambandsnummer?

Ikke post noen passord i tråden her, da det kan bryte med forumets retningslinjer.

Dette er ikke et spørsmål om å få passord, men generelt sjekke om "ikke bransje-folk" har tilgang.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, sambandsnummer, ja. Tror dette kan være "lukket" informasjon. Skal nok forhindre noe sånt som at noen finner f.eks. sambandsnummeret ditt på kapaks og deretter bryter seg inn i et koblingspunkt/telesentral og installerer avlyttingsutstyr der.. hvertfall min første tanke.

Edit: Jeg er så flink til å lese første tråd! :(

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Åja, sambandsnummer, ja. Tror dette kan være "lukket" informasjon. Skal nok forhindre noe sånt som at noen finner f.eks. sambandsnummeret ditt på kapaks og deretter bryter seg inn i et koblingspunkt/telesentral og installerer avlyttingsutstyr der.. hvertfall min første tanke.

Edit: Jeg er så flink til å lese første tråd! :(

9478067[/snapback]

Du klarer ikke å bryte deg inn noen steder ved at du har et sambandsnummer. Sambandsnummer er definert på samme måte som telefonnummer. (men ikke forveksle dette!)

Gi telenor NOE credit da... Har ikke hørt om noen som har brutt seg inn på telenors systemer enda...

Lenke til kommentar
Du klarer ikke å bryte deg inn noen steder ved at du har et sambandsnummer. Sambandsnummer er definert på samme måte som telefonnummer. (men ikke forveksle dette!)

...

9497224[/snapback]

Tanken var ikke å bruke sambandsnummeret til å bryte seg inn. La oss si at vi vil avlytte telefonnr. 22 22 22 22, som har sambandsnummer 1234.

Da har vi en god fordel når vi bryter oss inn i en utendørs koblingsboks (eller har tilgang til selve sentralen) hvis vi skal avlytte "22 22 22 22", for da er det bare å lete etter koblingen som er merket 1234.. Derfor er systemet laget slik at sambandsnummer kun er tilgjenglig dersom det er bestilt arbeid på linja. Det er min teori.

Lenke til kommentar

Sambandnummeret identifiserer DSL-forbindelsen, mens telefonnummeret identifiserer telefoniforbindelsen. Sambandsnummer brukes kun for flytting/endring/etablering av DSL-abonnementer, og kunden kan få det oppgitt ved å ringe en operatør. Hvem som helst kan ringe og utgi seg for å være en kunde eller montør, og få dette oppgitt.

Derfor er ikke sambandsnummer noe som blir hemmeliggjort eller skjult med hensikt. Det er enkelt å få tak, men kan ikke søkes opp på nettet. Og akkurat det irriterer meg voldsomt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I mange år har det florert et brukernavn og passord for Kapaks på Internett, uten at Telenor har valgt å gjøre noe med det. Men denne tilgangen gir veldig begrenset informasjon. Er det noen som kjenner andre måter å få tilgang til nettstedet på, for å kunne hente ut info som for eksempel sambandsnummer?

Ikke post noen passord i tråden her, da det kan bryte med forumets retningslinjer.

Dette er ikke et spørsmål om å få passord, men generelt sjekke om "ikke bransje-folk" har tilgang.

9477930[/snapback]

Du finner sambandsnummer ved et søk på ADSL basis

Denne tilgangen har du med den offentlige innloggingen som KAPAKS (telenor) har liggenedes på startsiden til KAPAKS, du trenger ikke mere.

Sambandsnummeret ligger som "Fremføringsnummer" litt lenger nede

Det var ikke mulig å få dette frem tidligere, men etter at flere etterlyste det, ble det slik

Den innloggingen du ikke har, gir deg tilgang til å søke på OperatørAksess, altså din virtuelle linje.

Dette gjør at du b.la kan utelukke "hvite-øyner" osv ved f.eks hastighetsproblem, altså mer interessant for feilrettere

Alle ISP har OperatørAksess tilgang

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trådtstarter har desverre valgt å redigere vekk sin førstepost i denne tråden. Det er synd for alle de som ønsker å diskutere dette emnet, og i tillegg i strid med retningslinjenes punkt 16.

Årsaken ser jeg ingen grunn til å spekulere om her. Vi stenger tråden inntil førsteposten eventuelt lar seg gjenopprette slik at diskusjonen kan fortsette igjen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...