Mogens4 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Kan noen fortelle meg hvilke bilmodeller hvor man kan velge om man vil bruke 4-hjulstrekken eller ikke. Man kan jo spare mye drivstoff på å bare bruke dette om vinteren for eksempel... På forhånd takk Mvh Harald Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) de fleste 4*4 biler har selektiv kraft fordeling, untaket er Skyline og andre ekslusive merker som primært er bakhjuls trekk, og sender kraft fram når den merker at bakhjulene går fortere enn framhjulene. Impreza og LanEvo er vel permanent 4*4... Endret 12. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Kan noen fortelle meg hvilke bilmodeller hvor man kan velge om man vil bruke 4-hjulstrekken eller ikke. Man kan jo spare mye drivstoff på å bare bruke dette om vinteren for eksempel... På forhånd takk Mvh Harald 9477878[/snapback] Suzuki Jimny har valgfri firehjuls-drift. Tror også Mitsubishi Outlander har det. Honda CRV har vel firehjulsdrift "ved behov",forhjulsdrift ellers. Lenke til kommentar
Mogens4 Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 En ting jeg glemte å nevne, som sikkert endrer situasjonen litt, er at jeg tenker på biler som ikke er helt nye. Mere bilder fra 1996 til 1998 ca... Mvh. Harald Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 På Toyota Hilux og 4runner har du 3 valgmuligheter for fremdrift, RWD, 4wd og 4wd-lavserie. Dette via en egen spak til høyre for girstanga, så ingen elektronisk fancy crap. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Eldre modeller av Nissan Patrol og Mitsubishi Pajero har egen spak for valg av firehjulstrekk / bakhjulstrekk. Dette gjelder nok en stor del av firehjulstrekkerne laget fra 90-tallet og nedover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå