Gå til innhold

PC-Suite alternativ til Nokia?

Luc1fer-

Anbefalte innlegg

Har i flere år hatt SE telefoner som jeg har brukt sammen med MyPhoneExplorer for synching og overføring av filer, samt sende mld og skifte instillinger på mobilen.

Nå har jeg derimot kjøpt meg en nokia (6233) og jeg lurer på om det finnes noen slike programmer som er ment for de? Synes rett og slett pc-suite er dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette svaret er basert på gjetting fremfor reell erfaring.

Programmer som kobler til mobiltelefoner inneholder veldig ofte beskyttet teknologi. Mobiltelefonselskaper har en lei tendens til å ikke offentliggjøre API til telefonene for å unngå at konkurenter skal lære om teknologien de bruker i sine telefoner.

Google gir noen alternativer som f.eks http://www.oxygensoftware.com/en/default.asp men hvorvidt denne vil la deg endre innstillinger på telefonen vet jeg ikke.

Dataoverføring mellom PC og telefon via blåtann bruker OBEX (OBject EXchange om jeg har forstått akronymet riktig) som er en overføringsstandard. Flere klienter støtter OBEX for å overføre data (multimedieinnhold) fra telefon til PC. Meldinger er ikke nødvendigvis overførbare via OBEX og da trenger du ofte spesiell programvare bygget for telefonen til å gjøre dette.

Håper dette er til hjelp.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar, har testet ut det programmet som du sendte meg, men da endte det med at jeg skrev 3 setninger til mottaker, men mottaker fikk den første setningen 3 ganger på samme melding, så jeg vet ikke helt.

Det blir i og for seg uaktuelt å bruke det programmet hvis det skal oppføre seg sånn. Er desverre kun netcom youngtalk kunde, så kan heller ikke bruke pcSMS på min maskin.

Finnes det alternativer til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...