ramvi Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg valgte å oppgradere min gamle P3 866 MHz maskin. Så jeg gikk inn på komplett.no og bestilte fra nesten høyeste hylle. Jeg har faktisk aldri bygdt opp en hel maskin, men jeg er ganske kjent inni maskinen. Jeg kjøpte meg: MSI KT4V Hovedkort for Socket A - KT400, ATA/133, ATX, USB2.0, AGP 8X, Lyd AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz 266 MHz bus - Socket A (Thoroughbred) prosessor DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 - Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA - RetaiI Igloo2320 PRO Til 1,4GHz/ XP2600+ Chieftec Strømforsyning ATX 360W 2vifter - Strømforsyning for P4/AMD CPUs m/PFC Sky Hawk PSR4698D7+W Miditower , Sølv - Aluminiums kabinett, uten power supply Først av alt: Ingen programmer "ser" at det er mulighet for 8X AGP. F.eks. sier 3Dmark at jeg kan velge, 1X, 2X og 4X. Er det noe gale her? Ikke det at jeg trenger det. Mitt GF4 Ti4200 er bare 4X... Til min forundring gikk den ene av viftene i strømforsyningen rett opp i "taket". Det forstod jeg ikke helt meningene med - gjør du? Som du kanskje ser har jeg kjøpt meg 400 MHz bus RAM - jeg vet ikke akkurat hva det vil si, men bra er det sikkert. Betyr dette at jeg kan overklokke maskinen mer? - Når maskinen var ferdig bygd opp fant jeg ut at jeg måtte installere Windows på nytt, for Windows fatta ikke driten. Jeg gikk inn i biosen og økte bussen fra 100 til 133. Så maskinen virker fint, men jeg fikk bare 9900 poeng i 3Dmark. Jeg syns ikke akkurat det var så mye... Så kanskje noe er gale, noen ideer? Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Nå har jeg lest om overklokking her, men jeg finner ikke ut hva det å øke strømmen hjelper med. Finner heller ikke helt ut hvordan. Det er heller ingen guider her med fakta om overklokking. Alså - hvor varm bør CPUen være når man sluttet å overklokke? CPUen min er 55->60 grader når den kjører standardoppsett - alså 1800 MHz. Er ikke det litt mye? Er det noen KONKRETE guider på overklokking der ute? I alle fall mer konkrete en dem som er her? Takk Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 snu strømforsyningen da din nisse hvis du virkelig har satt den inn feil vei. 3dmark scoren din er ikke nødvendigvis feil med det oppsettet. Pass på og legge inn nye drivere osv .. angående overklokking vil jeg anbefale deg og begynne her : http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del1/index.html Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Andre vei er feil vei... Da passer ikke skuene, teksten står feil vei, ect., ect., ect... Den siden du viser til sier jo ikke noe konkret om overklokking. Bare litt rundt det. Jeg trenger fakta om hva som er smartest å overklokke (buss eller multiplier), hvor mye (hvor varm prossessoren skal være) og sånt... Finnes dette? Lenke til kommentar
cyberspin Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 hehe teksten var "feil vei" på min psu også men den passet da andre vei. den skal passe andre vei. Uansett den siden jeg ga deg starter med helt basic info og refererer til neste del av nybegynnerguiden på slutten av hver guide. Så bare les og lær. og nei det finnes ikke noen konkret guide på hvor varm cpuen din blir og hvor mye du kan overklokke .. det er slik du må finne ut av selv . . prøve og feile metoden Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Blir ikke CPUen ødelagt hvis jeg overklokker den for hørt? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 hvis kjøleribba sitter ordentlig på den så stopper den før den tar skade av at du klokker for mye Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 CPUen min er 55 grader når den ikke gjør noe. Høres litt mye ut :-/ Det var noe hvitt gusj under kjøleribben da jeg fikk den, det var kjølepasta, ikke sant? Men det er mange spørsmål i teksten - plz svar :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå