Gå til innhold

Hvor kan jeg skaffe Iphone?

Cell_v14

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte min på ebay av en powerseller. Ikke noe problem å få merket pakken som gift og $50 USD i verdi :D Herlig telefon <3 Du må forøvrig ikke betale noe til AT&T da telefonen aktiveres (og da også abonnementet) i iTunes senere, men det omgår du jo ved å unlocke den (les: anySIM).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg har prøvd å lese igjennom diverse debatter her inne om Iphone nå.

Men jeg er litt treig og slik, og må spørre rett ut.

Jeg ønsker å skaffe meg en Iphone nå, hva burde jeg gjøre?

- Kjøpe hvor? Hvordan ? :)

Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar

Kjøpte selv en iPhone fra eBay nå, med PayPal.. Skrev også en beskjed til selgeren om han kunne markere pakken som en gave og under 38$ (altså under 200) Da slipper jeg vell tollen?

Gleder meg til å få den, prøvde først å bestille den fra Apple Store, men ble ALT for mye mas..

Lenke til kommentar
Kjøpte selv en iPhone fra eBay nå, med PayPal.. Skrev også en beskjed til selgeren om han kunne markere pakken som en gave og under 38$ (altså under 200) Da slipper jeg vell tollen?

Gleder meg til å få den, prøvde først å bestille den fra Apple Store, men ble ALT for mye mas..

Ved gaver, må verdien være under 1000 kroner for å slippe merverdiavgift. Det er ikke tollavgifter på elektroniske varer. Husk at tollavgifter og merverdiavgift (moms) er to forskjellige ting.

Gratulerer med ny iPhone :)

Endret av Limstift
Lenke til kommentar
så det er slik å forstå, at hvis jeg ber han/hun å merke pakken som en gave og under 1000kr i $ så slipper jeg mva og iphonen er allerde en tollfri vare?

Det stemmer. Men som sagt tidligere, mistes pakken i posten, vil du kun få igjen den summen som er merket på pakken. Men, det skjer vel egentlig ikke så ofte at pakker forsvinner i posten?

Lenke til kommentar
Fra mac1.no:

Hei, Jeg var på posten i dag for å hente to iPhones jeg hadde bestilt fra USA via JetCarrier. Da jeg åpnet den brune boksen lå det to iPhone-bokser uten plast rundt. Jeg ble fort litt engstelig og ventet det verste. Jeg åpnet først den ene boksen og så at det ikke var noe iPhone inni men alt ekstrutstyr var der! Det var akkurat det samme med den andre!

Den kom med batch #177 som ble sendt forrige mandag!

Noen andre som har opplevd det samme? Cries Cries Cries

Sist endret av mathiasid den 03 Nov 2007 14:36, endret 2 ganger

Ok, skal oppdatere dere og fortelle hvordan det går.

Men det er fire forskjellige ting inni dette:

Norske Posten:

Tror egentlig ikke at det er en her som har tatt de.

JetCarrier:

De visste at det kom 2 iPhoner til de og kunne lett ha tatt de.

Fedex:

Kan godt hende, har ikke noe spesielt forhold til dem så vanskelig å vite.

Gardemoen:

Jeg fikk en mail av de som fortalte at de hadde mistet iPhonene mine. Et par dager etterpå fikk jeg en ny mail som fortalte at de hadde funnet dem igjen...Her kan det virkelig ha skjedd noe.

Som sagt, poster resultatet uansett hvordan det ender

Det kan skje, men hvem skal man skylde på? Er det Apple som har sendt feil eske? Er det FedEx som har tatt dem? Eller kanskje det er JetCarrier eller Posten Norge? Om den blir borte på turen er det et rent h****tet å få pengene tilbake tipper jeg.. Men er alltid lurt å ta forsikring.. Men blir jo sånn at, om du får pakken så angrer du siden du måtte da betale toll og moms ect.. Er et lite dilemma dette her, hehe..

Endret av eikum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...