Gå til innhold

Kva Chip bør er kjøpe til WII?

balder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En del av disse modchippene gjør denne patchinen "on the fly", slik at du ikke trenger å bruke et program på PC-en, denne patchingen funker dog kun på 50-70% av spillene.

Så på denne måten kan du spille importerte spill (bør bare sjekke at det fuker først, og for dette finnes det en del kompabilitets lister).

Lenke til kommentar

WonderStivi:

Det er greit å vite hva man snakker om før man prøver å motargumentere. Modchippen gjør det mulig å spille backups, dermed også dine backups av import spill. Mange spill krever patching for NTSC/PAL manuelt, men de fleste blir håndtert av modchippen.

De fleste spill blir kompilert med en standard rutine for å skrive til tv-utgangen, det er her man forandrer syncinga fra 60Hz to 50Hz. De spilla som ikke fungerer har gjort endringer ol, dermed går vsync signalet i dass og dermed svart & fin skjerm...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Ja, no har eg fått satt inn ein chip Wiikey (orginal). Kva bør eg passe på no? Er det farligt å oppgradere Wii'en?

dette lurer jeg oxo på, skal jeg bare bruke wii'en normalt og oppdatere osv? har akkurat satt inn wiikey orginal selv.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Du trenger ikke chippe den. Bruk heller pengene på en kopi av LEGO Indiana Jones, og installer Homebrew på den. Da kan du rimelig enkelt legge inn det du trenger for å kjøre configurable USB Loader som lar deg lese av .iso-filene fra en ekstern harddisk/usb-penn o.l. De siste antipirttiltakene har gjort en hel del av eldre chipene ubrukelige, og det er nok bedre å satse på software som enkelt kan oppdateres. Du sparer masse penger på det også, mtp på at du neppe kan installere de nye chipene selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...