balder Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Eg kan lodde, men er ingen elektronikker. Kva for Chip bør eg kjøpe til min Wii? Eg har ein av dei første Wii'en som kom på markedet. Er det enkelt å koble til chip på denne maskinen. Eg har tatt i ein loddebolt før, men blir det for titt melom punktene så er det vell lett for å koble sammen og få kortslutning? Så spørsmålet er kva chip kan eg montere og som eg kan gjøre sjøl uten for mykje lodding? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) edit: WiiFree har jeg hørt mye bra om. Det er en opensource-chip. som kan (om)programmeres med en relativt billig programmerer. Du får kjøpt en ferdig programmert blant annet her. Installasjonsdiagram finner du på forumet til prosjektet. Der finner du andre tutorials også, dersom du vil programmere din egen chip. Endret 13. september 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
balder Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Dette spørsmålet som eg spurte om har ingenting med priatvirksomhet å gjera. Eg er ein far til 2 små barn og dei har klart å øydelegge 2 spill til Wiien. No får det vere nok så eg hadde tenkt å ha det slik at det går ann å ta backup av spela. Koster tross alt kr. 600 for kvart orginalt spill. Så det er lov å spørre om dette inne på forumet. Det er lov å chippe Wiien. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei Var i samme situasjon som deg. Fikk ødelagt to plater som jeg hadde betalt over 500,- pr. stk., så derfor tok jeg affære. (samt muligheten til å kunne få bruke den som en DVD spiller). Søk på "spillchip+wii" på google og du kommer fort til en kar i Oslo som er flink til å lodde til en billig penge. Kan anbefales. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Vil anbefale Wiikey etter egen erfaring. Det er ikke rapportert noen feil etter oppdateringer, og den er selv oppgraderbar. Kjekt å ha back-ups Lenke til kommentar
Ryokan Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har WiiKey, og er 100% fornøyd! Kjøpte den på modnet.no Lenke til kommentar
balder Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har WiiKey, og er 100% fornøyd! Kjøpte den på modnet.no 9486176[/snapback] korleis var den å montere? Vanskelig å lodde? Trur du ein med litt teknisk innsikt med litt loddingsbakgrunn klarer dette? Lenke til kommentar
Ryokan Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 korleis var den å montere? Vanskelig å lodde? Trur du ein med litt teknisk innsikt med litt loddingsbakgrunn klarer dette? 9486191[/snapback] Den var faktisk utrolig enkel å lodde på. På hjemmesida til WiiKey, wiikey.cn, kan du se hvordan chippen ser ut og hvor den skal loddes på. Oppdatere chippen var litt verre, etter den siste updaten til Nintendo, men jeg fikk det til etter noen timers research på nett. Det kommer snart en ny update til WiiKey som gjør det mye enklere. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. 9478626[/snapback] En modchip til hvilken som helst konsoll leder ikke til piratvirksomhet! Den åpner muligheten til å kjøre egenprodusert kode og kjøre andre systemer som f.eks Linux! Tenk igjennom hvem som faktisk er trangsynt. Hvis det er slik du tolker reglene vil et uskyldig spørsmål som: "Hvor laster jeg ned spill?" bli lukket uten forsvarsel. Dette kan lede til piratvirksomhet, eeeeeeller så får personen en link til Steam-klienten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tok en liten opprydding i denne tråden.. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jarmo: Takk for opprydding balder: Nintendo har gjort endringer på layout og chip på Wii'n. Dvs du må nok åpne den for å sjekke hva du har. Det finnes dog noen serienummer løsninger, men det er bare synsing. Pr dd har man en type chip som ikke lar seg modde, den kalles D2C. Alle andre typer fungerer. I tillegg har Nintendo på noen maskiner stanset ut to av bena til de typiske loddepunktene. Dette gjør at man må file ned driverchippen på printet for å fremheve bena, for deretter å lodde direkte på chippen. Hvis du har sistnevnte anbefaler jeg å betale noen for å gjøre jobben. Det er nesten uvesentlig hvilken type chip du bruker. Koden for WiiKey er ute, derfor er nesten alle hjemmemekk løsninger like bra. Valget er ditt, de gjør sammen jobben. Standard drive-open-fix. Lenke til kommentar
balder Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Jarmo:Takk for opprydding balder: Nintendo har gjort endringer på layout og chip på Wii'n. Dvs du må nok åpne den for å sjekke hva du har. Det finnes dog noen serienummer løsninger, men det er bare synsing. Pr dd har man en type chip som ikke lar seg modde, den kalles D2C. Alle andre typer fungerer. I tillegg har Nintendo på noen maskiner stanset ut to av bena til de typiske loddepunktene. Dette gjør at man må file ned driverchippen på printet for å fremheve bena, for deretter å lodde direkte på chippen. Hvis du har sistnevnte anbefaler jeg å betale noen for å gjøre jobben. Det er nesten uvesentlig hvilken type chip du bruker. Koden for WiiKey er ute, derfor er nesten alle hjemmemekk løsninger like bra. Valget er ditt, de gjør sammen jobben. Standard drive-open-fix. 9491208[/snapback] Eg har den første utgaven som kom ut i norge om det har noko å sei, men viss det er den enklaste modellen så skal eg vell klare lodde dette sjølv? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Eg har den første utgaven som kom ut i norge om det har noko å sei, men viss det er den enklaste modellen så skal eg vell klare lodde dette sjølv? 9491886[/snapback] Den første versjonen burde du klare helt fint å modde. Men det er mindre enn det ser ut som. Bruk AWG 30 kabel og ikke mer en 15W loddebolt. Jeg laga en liten sak rundt ps2 modding tidligere. Men PS2 er litt mer utfordrene enn Wii pga plassen Sjekk det ut her: http://lars.werner.no/?page_id=62 Lenke til kommentar
balder Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Eg har den første utgaven som kom ut i norge om det har noko å sei, men viss det er den enklaste modellen så skal eg vell klare lodde dette sjølv? 9491886[/snapback] Den første versjonen burde du klare helt fint å modde. Men det er mindre enn det ser ut som. Bruk AWG 30 kabel og ikke mer en 15W loddebolt. Jeg laga en liten sak rundt ps2 modding tidligere. Men PS2 er litt mer utfordrene enn Wii pga plassen Sjekk det ut her: http://lars.werner.no/?page_id=62 9492341[/snapback] Veit du kor eg kan få tak i ein stubb med AWG 30? Biltema har vell ein god loddebolt? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 En stubb, nei... Elfa selger det hvertfall og sikkert andre "elektronikk" butikker (hva enn som finnes som standard butikker og ikke nettbutikker). Dette er noe av det billigste, men om det er AWG 30 står det ingenting om: http://www.modnet.no/product_info.php?prod...7848f6b141d227b I tillegg trenger du en slik: http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2419 Pluss chip seff... Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Er det ikke ironisk at alle som går til annskaffelse av modchip bare skal brenne backups Nei men Wiikey er vist ganske bra www.modnet.no Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg vurderer modchip. Årsaken til det er at jeg ønsker å kjøpe spill fra USA siden de kommer ut tidligere der. Ørjan... Lenke til kommentar
Largie Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 magiXen: Det er på ingen måte ironi, det er nøkkelen for å kunne gjøre det. Hadde bransjen hatt en "if-the disc-is-unplayable-then-get-a-new" policy ville nok en mindre andel benyttet seg av modchips. Tross alt gambler dem på at maskina ikke skal gå i stykker i forhold til antall spill de har kjøpt, det er egentlig en unødvendig risk hvis polyci-en over var gjeldende. Orjanp kommer også med et poeng, releasedatoer. Dette er viktig for mange å ha ting først. For å ha den fordelen må man også sette maskinen i risk med modchip. Hadde distrubutørene laget et system til spillmaskinene som f.eks Steam da ville spillsalget gå opp. dessverre er hele grunndesignet på maskinene ikke kapabel til å kunne gjøre det pr dd og neste generasjon er nok dessverre ikke bedre. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vel, chip i Wiien gjør den ikke regionfri, da, så det argumentet er blåst... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Vel, chip i Wiien gjør den ikke regionfri, da, så det argumentet er blåst...9504786[/snapback] Argumentet er ikke blåst nei. Chip i Wiien (litt avhengig av hvilken selvfølgelig) gjør at du kan spille importspill, og også at du kan spille NTSC-spill på en PAL-konsoll eller omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå