Simen1 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Trodde nerds kjente nerds jeg?9478841[/snapback] Mitt nerdenettverk sverger til Xbox360, Wii, PC eller eldre spillekonsoller som Xbox og PS2. Du er den trolig den jeg kjenner best som har PS3 og vi har jo ennå ikke møttes IRL Ellers så ser jeg nå at den avstemningen min glemmer en gruppe: De som ikke har DVD-avspiller. Det er vel neppe særlig mange her på forumet så vi får bare late at alle resterende har DVD-spillere. Jeg tror ikke feilmarginen blir særlig stor av en sånn antagelse. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg kjenner i hvert fall ingen som har hverken Blu-ray eller HD-DVD hjemme. Og så vidt jeg vet er det ingen av mine venner og bekjente som kjenner noen som har slike spillere heller. 9478551[/snapback] Akkurat det er ikke så veldig rart heller da prisene på HDhardware inntil helt nylig har vært fullstendig absurde her til lands(Nå er de bare absurde..). Pga. dette blir det et ekstremt lite nisjemarked for produktene. I feks. USA har de hvertfall skjønt poenget og der får man tak i billig software & hardware. Endret 12. september 2007 av Vice Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 For min del syns jeg ikke PS3 er spesielt dyr jeg da... Tenk den kraften du får for de usle kronene Simen1: Du har bare oldschool nerds som venner jo! No hightech nerds? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Men når vil en av formatene gi opp da?En av dem må jo tilslutt gi opp, eller så sitter vi jo å må ha to forskjellige spillere hvis vi ønsker å kunne se alle filmene vi vil 9478625[/snapback] Hvis ett format til slutt går av med seieren, så tror jeg at det fort vil dukke opp kombispillere som tar seg av gammel hardware. Men tror vel egentlig at det er kombispillere som kommer til å avgjøre, dvs at begge formatene vil leve side om side. Tipper Samsung sin 5000 spiller vil gjøre det såpass, det samme vil nok LG sin nye kombispiller gjøre det at flere produseter kommer etter, slik at både Sony/Philips og Toshiba til slutt kommer dultene etter. Dem gir nok ikke opp før dem har sluttet å tjene penger på det. Og så lenge xbox360- og ps3-spill selges i store omfang så vil dem nok fortsette begge to 9478648[/snapback] Xbox 360 har kun spill på DVD, ikke HD DVD. Og det er vel heller ikke mulig enda å bruke HD DVD addon til å kjøre spill i fra. Men det burte vel kunne fikses. Ellers så blir vel 360 litt avleggs etterhvert som spillene vokser enda mer? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 For min del syns jeg ikke PS3 er spesielt dyr jeg da... Tenk den kraften du får for de usle kronene 9478924[/snapback] Vel om jeg skulle kjøpe en PS3 så hadde jeg ikke brukt den til spill men muligens litt til film i mangel på bedre BD spillere. Så 6000kr for noe som antageligvis ville støvet ned er dyrt for min del, uansett for mye "kraft" som finnes i boksen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 ØD: Hehe.. Aner jeg en viss konsoll-fanboyisme her? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Men når vil en av formatene gi opp da?En av dem må jo tilslutt gi opp, eller så sitter vi jo å må ha to forskjellige spillere hvis vi ønsker å kunne se alle filmene vi vil 9478625[/snapback] Hvis ett format til slutt går av med seieren, så tror jeg at det fort vil dukke opp kombispillere som tar seg av gammel hardware. Men tror vel egentlig at det er kombispillere som kommer til å avgjøre, dvs at begge formatene vil leve side om side. Tipper Samsung sin 5000 spiller vil gjøre det såpass, det samme vil nok LG sin nye kombispiller gjøre det at flere produseter kommer etter, slik at både Sony/Philips og Toshiba til slutt kommer dultene etter. Dem gir nok ikke opp før dem har sluttet å tjene penger på det. Og så lenge xbox360- og ps3-spill selges i store omfang så vil dem nok fortsette begge to 9478648[/snapback] Xbox 360 har kun spill på DVD, ikke HD DVD. Og det er vel heller ikke mulig enda å bruke HD DVD addon til å kjøre spill i fra. Men det burte vel kunne fikses. Ellers så blir vel 360 litt avleggs etterhvert som spillene vokser enda mer? 9478938[/snapback] De kan selvfølgelig ikke begynne å gi ut spill på HD DVD, da må jo alle som har 360 kjøpe seg HD DVD drevet for å kunne spille fremtidige spill. Det hadde vært idiotisk. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 I prinsippet er det ikke så veldig rart heller om vi ender opp med flere format. Idag må man jo kjøpe flere forskjellige spillkonsoller for å kunne spille alle spill. Hvorfor kan ikke aktørene der bli enige om ett format slik at kundene slipper å sitte med flere forskjellige spillere? Ingen forventer vel ikke at dette skal skje, så hvorfor skal man forvente at andre innholds/maskinleverandører holder seg unna denne veien? Aldri si aldri. - Kun én konsoll i framtida Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Kjøpte PS3 av flere grunner: 1. Like dyr som en xbox360 med hddvd drev. 2. HDMI med 1080p (selv om tv'n min ikke takler mer enn 720p ) 3. HD medium (BluRay), 4. Bråker desidert mindre enn Xbox360. 5. Er mer behagelig for øyet (ser ikke ut som noe billig ræl fra taiwan, selv om den godt kan være det. Men den tar seg bedre ut i en stue enn xbox360 med "tilhørende" HDDVD drev). 6. Neste generasjons spill (hekta på motorstorm og Ninja gajden sigma). Hvorvidt det i ettertid har vært et godt kjøp kan nok diskuteres. Jeg kommer nok til å kjøpe en 1080p spiller som spiller både HDDVD og BR. Kvaliteten på bildet er upåklagelig. Og til prisen finnes det ikke bedre spiller foreløpig (noe som er teit.. men men). Hvorvidt det ene medie eller det andre vinner er også knekkende likegyldig for meg. Har kjøpt en 10-12 filmer på BR som jeg har lest reviews av og som er av god HD kvalitet (det finnes RÆVA utgaver (sony rusha endel filmer til markedet kjapt for å vise at BR var oppe å kjøre før HDDVD.. bad move)). Om HDDVD vinner så kan jeg uansett spille av BR filmene jeg har . Uansett er det jo bra med konkurranse, det gjør at de andre muligens skjerper seg, senker priser osv... Endret 12. september 2007 av Phreak Paradize Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 For min del syns jeg ikke PS3 er spesielt dyr jeg da... Tenk den kraften du får for de usle kronene 9478924[/snapback] Vel om jeg skulle kjøpe en PS3 så hadde jeg ikke brukt den til spill men muligens litt til film i mangel på bedre BD spillere. Så 6000kr for noe som antageligvis ville støvet ned er dyrt for min del, uansett for mye "kraft" som finnes i boksen. 9478943[/snapback] Du får faktisk en bedre BD spiller til en billigere pris en PS3 nå om dagen. Den heter Sony S300. Har selv den i Sone A versjon, og PS3. S300 er bedre enn PS3 på film. Minimalt bedre bilde og lyd. Og jeg har opplevd mindre hakking i panoreringer enn ved bruk av PS3. Men ikke like kjapp. S300 brukte 2 minutter på å laste inn menyen på Pirates of the Caribbean, mens PS3 gjorde det samme på 10 sekunder. En imponerende forskjell, som ikke har noe å si når filmen er i gang. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Men med standalone BluRay spillerne er det vel høyst usikkert hvordan de vil takle overgang til de ferdige BluRay specs'ene? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) hvis de skulle komme med et format til, hadde jeg håpa på noe datamaskiner med dvd-rom/brenner kunne lest. eks vanlig 2lags dvd med 720p komprimert i h264. veldig mange har en datamaskin kobbla til tv'n på en eller annen måte. Endret 12. september 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Nja, det kommer ann på hva som mangler. De fleste specsene skal alle de fleste av de nyere spillerene kunne få inn med firmware oppgradering, akuratt som PS3. Eneste minuset egentlig med S300 er at den ikke kan koples opp mot internett for nedlasting og interaktive matrialet. Men så greier jeg meg uten det området. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Simen1: kjenner du ingen som har PS3? Nei, faktisk ikke. 9478824[/snapback] Trodde nerds kjente nerds jeg? 9478841[/snapback] Det er egentlig litt fasinerende, men ingen av mine venner har en PS3 heller, kan det være den ikke er så vanlig i "vår genrasjon" eller er det tilfeldigheter? Vi er jo i målgruppen for film. Så om det er en forskjell er det kanskje ikke så bra for bluray? AtW Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg skal ikke blande med alt for mye opp i religionskrigen som foregår mellom de ulike formatene, men Sony har en tendens til å satse på feil hest hver gang det dukker opp noen nye formater. Noen av oss er gamle nok til å huske Betamax-formatet for video, som tapte for VHS. DAT slo heller aldri igjennom, annet enn i proff-markedet. Mini-discene avgikk stille ved døden etter et par år og Sony var sene med å komme inn på MP3-markedet. Det er vel nesten så man kan si at det er godt gjort å ha et så stort og slagkraftig selskap etter å ha gjort så mange feilvurderinger. Historien vil vise om de satset riktig denne gangen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 - VHS var klart dyrere enn Betamax i sin tid og da tenker jeg både på spillerne, opptakerne og kassettene. Folk valgte de billigste spillerne til tross for dårligere kvalitet. Pronobransjen valgte også pris fremfor kvalitet samt at VHS tidlig kom med billige opptakere. - DAT var klart dyrere enn MD-kassetter og MD var godt etablert i markedet da DAT kom. Både spillere og kassetter var dyre. Folk gikk for det de hadde fra før pluss at pris telte mer enn kvalitet. - Minidisk, spillere og disker var klart dyrere enn CD. CD var også tidligere ute og folk flest hadde allerede CD-spillere og CD-plater. Folk valgte det de hadde fra før og det som var billigst. At minidisk var mer transportabel kom i andre rekke. - Blu-Ray er dyrere enn HD-DVD og klart dyrere enn vanlig DVD. De aller fleste har DVD-spillere og filmer fra før. Skal man sammenligne med de tidligere punktene så har de i det minste unngått en blemme: bakoverkompatibilitet med det folk har fra før, DVD. Men om folk gidder å betale mye ekstra for kvaliteten (Blu-Ray vs. DVD) denne gangen tviler jeg på. Særlig når de ser at HD-DVD tilbyr praktisk talt lik kvalitet og er billigere. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Teknisk Ukeblad: Kina med nytt HD-format CH-DVD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå