ostehøvel Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hei! Sitter her med en Dell latitude D830 Den har en Intel Core Duo 2 prosessor og 2 GB minne, og 256MB Nvidia Quadro NVS 140 skjermkort. Dette skal jo være en kraftig maskin, men her er det noe som ikke stemmer. Den jobber utrolig tregt, skal brukes endel til bl.a photoshop, men her går Prossesoren i 100% bare jeg prøver å redigere litt på ett bilde. Det tar en evighet før programmet reagerer og bare det å åpne ett bilde kan ta utrolig lang tid. Dette gjelder ikke bare med bilder. Hver gang jeg åpner en mappe eller ett programm så går CPUen opp med 50-60% i tillegg til at programmet eller mappen lastes sent.. Når jeg åpner ett bilde så står det "tegner, vennligst vent" i flere sekunder på hvert bilde! Noen som vet hva jeg kan gjøre? Hva kan være kilden til problemet? Har oppdatert bios uten hjelp. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det står ikke noe om hvilket operativsystem du bruker, men de fleste systemer har en funksjon for system/program-overvåking. Åpne dette og se om du finner programmet som trekker ressursene. Hvis du ikke ser noe spesielt galt er det noe som skjules for deg. Skal ikke utelukke spyware eller virus-virksomhet. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 kjører win xp pro m/sp2. tviler på at det er noe spyware som har lagt seg inn, har selfølgelig sjekket oppgavebehandling, men det er ikke noe program som trekker mye.. det er slik at hver gang jeg åpner ett program så trekker det programmet automatisk alle ressurser.. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 kjører win xp pro m/sp2. tviler på at det er noe spyware som har lagt seg inn, har selfølgelig sjekket oppgavebehandling, men det er ikke noe program som trekker mye.. det er slik at hver gang jeg åpner ett program så trekker det programmet automatisk alle ressurser.. 9477510[/snapback] Hadde akkurat samme problemet på en annen pc, ta å last ned Process Explorer der kan du ser mer nøyaktig hva det er som tar prosessorkraften, og du kommer forhåpentligvis litt videre. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 takk skal prøve det er litt kjipt på helt ny bærbar maskin.. har flere dell bærbare som vistnok skal gå tregt.. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 har du ringt Dell Latitude support? 6711 6882 Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 nei og det vil jeg ikke før jeg er ganske sikker på at det er hardware feil.. har dårlig erfaring med det fra før av.. så får teste det programmet, også tenkte jeg å teste harddisken i en annen maskin.. for da vil det jo vise seg om det er hardwarefeil eller ikke Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Nå pleier harddisker lage lyd om skrive hode ikke skriver rett. Defekt ram? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 det er ikke for å teste harddisken, det er for å se om det er noe med programvaren eller maskinvare.. virker harddisken feilfritt i en annen maskin så er det maskinvare som gjør alt tregt, går det tregt i den nye pcen er det programvarefeil Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Se også etter om PC-en er satt på «sparebluss». Justere strøm-egenskaper eller lignende. Se at du kan bruke full kraft fra prosessoren. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Det du har fått er det jeg hadde for noen måneder siden. Reformater den og den vil fungere helt fint, jeg lover.. Det er et virus som er ute på markedet atm, gjør at CPUen blir "overloaded". F.eks start ett krevende program (helst ett spill). Det kommer til å hakke men, det er jo en pekepine. Sikkert mange som har bedre kunnskaper enn meg. Men det var det jeg gjorde. Angående det du sa om at du ikke vil snakke med Dell... Mitt tips er at du gjør nettopp det, kontakt dell, de vil hjelpe deg, de har jo plikt til det. Endret 13. september 2007 av brage_sk Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Vel nå fant jeg ut at det var en hardware feil, så da ble dell kontaktet og de er på vei for å se på den i dag men takk for hjelpen ellers! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå