Gå til innhold

Dell Latitude D830 går tregt! 100% CPU Load

ostehøvel

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her med en Dell latitude D830

Den har en Intel Core Duo 2 prosessor og 2 GB minne, og 256MB Nvidia Quadro NVS 140 skjermkort. Dette skal jo være en kraftig maskin, men her er det noe som ikke stemmer.

Den jobber utrolig tregt, skal brukes endel til bl.a photoshop, men her går Prossesoren i 100% bare jeg prøver å redigere litt på ett bilde. Det tar en evighet før programmet reagerer og bare det å åpne ett bilde kan ta utrolig lang tid.

Dette gjelder ikke bare med bilder. Hver gang jeg åpner en mappe eller ett programm så går CPUen opp med 50-60% i tillegg til at programmet eller mappen lastes sent..

Når jeg åpner ett bilde så står det "tegner, vennligst vent" i flere sekunder på hvert bilde!

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Hva kan være kilden til problemet? Har oppdatert bios uten hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjører win xp pro m/sp2. tviler på at det er noe spyware som har lagt seg inn,

har selfølgelig sjekket oppgavebehandling, men det er ikke noe program som trekker mye.. det er slik at hver gang jeg åpner ett program så trekker det programmet automatisk alle ressurser..

9477510[/snapback]

Hadde akkurat samme problemet på en annen pc, ta å last ned Process Explorer der kan du ser mer nøyaktig hva det er som tar prosessorkraften, og du kommer forhåpentligvis litt videre.

Lenke til kommentar

Det du har fått er det jeg hadde for noen måneder siden. Reformater den og den vil fungere helt fint, jeg lover..

Det er et virus som er ute på markedet atm, gjør at CPUen blir "overloaded". F.eks start ett krevende program (helst ett spill). Det kommer til å hakke men, det er jo en pekepine.

Sikkert mange som har bedre kunnskaper enn meg. Men det var det jeg gjorde.

Angående det du sa om at du ikke vil snakke med Dell... Mitt tips er at du gjør nettopp det, kontakt dell, de vil hjelpe deg, de har jo plikt til det.

Endret av brage_sk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...