Gå til innhold

Bilde av månen


Anbefalte innlegg

Måtte prøve noe nytt for noen dager siden, da jeg faktisk aldri tidligere har gjort ordentlige forsøk på å ta bilder av månen.

Er kanskje ikke mye å gi kritikk på, det er jo bare månen vi ser.

Etterbehandlet i Lightroom. Helt fersk på programmet, så jeg sitter egentlig og bare forsker på alt som finne av bilder om dagen for å lære meg det.

Tatt med D70, 70-200 2,8vr, blender 2,8 400 iso og 1/200.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg helt enig i, men desverre er det litt egrenset hvor mye crop man kan ta med den oppløsningen som D70 gir, uten at det påvirker resultatet. Dette ble det jeg syns passet best, crop kontra kvalitet. Hadde jeg hatt en 600/2,8 på en D3 hadde vi nok kunnet gjort det litt annerledes.

Men det var gøy å prøve, og jeg læret noe nytt ved forsøket.

Lenke til kommentar

Hva lærte du? Er det lov å spørre? Jeg har også prøvd å fotografere månen for en tid tilbake. Men jeg fikk ikke noen bilder som var noe vits å gjøre noe annet med enn å arkivere dem, bare for å ha noen bilder av månen.

Jeg tror mer på det å prøve å ta ett bilde der månen er en del av motivet. Kanskje med noe trær eller bygninger man ser litt konturer av, kanskje gjennom trær, jeg vet ikke helt. Nei, nå ble jeg jammen litt inspirert, nå som mørketida kommer snikende kan vel også jeg se månen mot mørk bakgrunn igjen. :!:

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

For min del så synes jeg ikke det er så ille. Det har en stilig grafisk effekt, og jeg liker plasseringen i bildeflaten. Det er nok litt lite til å studere, men det er forbannelsen ved å legge ut ting på nettet. Mange av mine bilder viser heller ikke potensialet sitt i dette formatet, så man får bare håpe at folkts fantasi gjør at de kan se det for seg i større format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...