Paddo Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Fy faen, visse folk kan prøve seg. Om dette går igjennom, går jeg til angrep. 9478909[/snapback] da blir eg med i angrepet Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Herregud. IKT-Norge har tydeligvis lykkes i sin kampanje. Fra artikkelen i Aftenposten: Inger Grethe England, sjefingeniør ved seksjon for produktrettet miljøvern hos Statens forurensningstilsyn, stiller seg uforstående til påstandene om at forbudet vil resultere i tomme butikkhyller. - Poenget med en høring er nettopp å få alle sider av saken belyst, og skulle det vise seg at grenseverdiene er for lave, eller at det ikke finnes gode nok alternativer, ja, så må vi selvsagt vurdere endringer, sier England. England kan vanskelig se at konsekvensutredningen til SFT ikke skal ha vært god nok. - SFT har gjennom hele prosessen åpnet for innspill, og har hatt en egen referansegruppe hvor blant andre IKT-Norge har vært med. Vi er kjent med at Elektronikkbransjen har ytret bekymring, men på spørsmål om hva, har vi med unntak av reguleringen av arsen ikke fått noen konkrete tilbakemeldinger eller innspill, forklarer England. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg tror ikke noen her tror på at det faktisk vil skje, men det er helt greit å diskutere hvor idiotisk forslaget er. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg tror ikke noen her tror på at det faktisk vil skje, men det er helt greit å diskutere hvor idiotisk forslaget er. 9482175[/snapback] Forslaget er ikke idiotisk. Det er vanlig at slike forslag får "merkelige" konsekvenser, men som oftest så blir det løst i første høringsrunde. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg tror ikke noen her tror på at det faktisk vil skje, men det er helt greit å diskutere hvor idiotisk forslaget er. 9482175[/snapback] Forslaget er ikke idiotisk. Det er vanlig at slike forslag får "merkelige" konsekvenser, men som oftest så blir det løst i første høringsrunde. 9482341[/snapback] Det er et veldig idiotisk forslag. Det vil være så skadelig for det moderne Norge at det er som å legge en åtte år gammel gutt i bakken og gjentatte ganger slå en slegge i ansiktet hans for at han så litt stygt på deg. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg kom til å tenke på et gammelt tv-program som kjell m. bondevik var med på. Videospilleren var djevelens verk, den måtte ikke komme til Norge! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Herregud, jeg er skuffa over leseforsåelsen til folk her. Les dette: 18 miljøgifter. Ikke PC, mobiltelefon, LCD, men MILJØGIFTER! Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Herregud, jeg er skuffa over leseforsåelsen til folk her. Les dette: 18 miljøgifter. Ikke PC, mobiltelefon, LCD, men MILJØGIFTER! 9496528[/snapback] Hvorfor er De skuffet over det ? Med tanke på disse galne forslag som blir gitt ut i hytt og pine ? Det er ikke opp til oss å tolke disse forbudene, men å tolke idiotien rundt det, for det er ett faktum at om disse galne får gjennomslag, så driter de i om de setter Norge tilbake i tid.... Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hvorfor er De skuffet over det ? Med tanke på disse galne forslag som blir gitt ut i hytt og pine ? Det er ikke opp til oss å tolke disse forbudene, men å tolke idiotien rundt det, for det er ett faktum at om disse galne får gjennomslag, så driter de i om de setter Norge tilbake i tid.... Vennlig Hilsen W_B 9496848[/snapback] Jeg er skuffa over det fordi når du ser på tittelen på tråden så står det "Nytt lovforslag: Mobiltelefoner, LCD & PC, Forbudt" (som faktisk har en god del gramatikalske feil) og hva forslaget faktisk går ut på. Dessuten er ikke det å forby miljøgifter et dårlig forslag, det vil bare bety at vi forhåpentligvis slipper produkter som blir lagd av produsenter som gir f. i miljø. Dette er noe som gjør Norge til en genial stat. Staten tør å ta viktige avgjørelser som er bra for oss og ikke for pengboka til folk som donald trump. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Herregud, jeg er skuffa over leseforsåelsen til folk her. Les dette: 18 miljøgifter. Ikke PC, mobiltelefon, LCD, men MILJØGIFTER! 9496528[/snapback] Har du hørt om ringvirkninger før? Forbud mot disse 18 miljøgiftene vil gjøre PCer, mobiltelefoner og LCD-paneler (blant annet) ulovlig å distribuere i Norge. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Hvorfor er De skuffet over det ? Med tanke på disse galne forslag som blir gitt ut i hytt og pine ? Det er ikke opp til oss å tolke disse forbudene, men å tolke idiotien rundt det, for det er ett faktum at om disse galne får gjennomslag, så driter de i om de setter Norge tilbake i tid.... Vennlig Hilsen W_B 9496848[/snapback] Jeg er skuffa over det fordi når du ser på tittelen på tråden så står det "Nytt lovforslag: Mobiltelefoner, LCD & PC, Forbudt" (som faktisk har en god del gramatikalske feil) og hva forslaget faktisk går ut på. Dessuten er ikke det å forby miljøgifter et dårlig forslag, det vil bare bety at vi forhåpentligvis slipper produkter som blir lagd av produsenter som gir f. i miljø. Dette er noe som gjør Norge til en genial stat. Staten tør å ta viktige avgjørelser som er bra for oss og ikke for pengboka til folk som donald trump. 9496939[/snapback] Det var jeg som startet tråden, og emnefeltet er meget begrenset, og jeg tok meg den friheten å kopiere www.stavangeravisen.no sin introduksjon. Hvilke gramatiske feil det er og ikke er i artikkel bryr jeg meg ikke om, så lenge ringvirkningene er "fatale". Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Som topic. Nytt lovforslag: Mobiltelefoner, flatskjermer og PC kan bli forbudt Vil ingen ende ta.. Forbud mot Mobil, Flatskjermer og Pc. Prøvde å forstå Vennlig Hilsen W_B 9476929[/snapback] Dette bryr ikke at de produktene du her nevner blir forbudt,men at enkelte stoffer som brukes i disse blir forbudt. for en god del år siden ble det forbudt med freon i kjøleskap og frysere, men er vi uten kjøleskap i dag? Nei nettop . Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Som topic. Nytt lovforslag: Mobiltelefoner, flatskjermer og PC kan bli forbudt Vil ingen ende ta.. Forbud mot Mobil, Flatskjermer og Pc. Prøvde å forstå Vennlig Hilsen W_B 9476929[/snapback] Dette bryr ikke at de produktene du her nevner blir forbudt,men at enkelte stoffer som brukes i disse blir forbudt. for en god del år siden ble det forbudt med freon i kjøleskap og frysere, men er vi uten kjøleskap i dag? Nei nettop . 9497332[/snapback] Helt klart er vi ikke uten kjøleskap. All Freon er erstattet med 134A, og andre "miljøvennlige" stoffer, som ikke er like hissige på Ozon laget. Men for N`te gang, jeg startet tråden, ut ifra hva www.stavangeravisen.no skrev. Jeg laget ikke innslaget for stavangeravisen. Så ikke skyt budbringeren, men skyt artikkelforfatteren, jeg bare fant den linken, og trodde det kunne bli belyst på en "seriøs" måte. Vennlig Hilsen W_B PS: En får kjøpt Freon enda, men det er ikke "lovlig" i salg, og kommer ofte ifra Russland og andre øst blokk land. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Så ikke skyt budbringeren, men skyt artikkelforfatteren, jeg bare fant den linken, og trodde det kunne bli belyst på en "seriøs" måte Min kommentar var overhode ikke ment for å skyte budbringeren, heller for å skyte budet han kom med Aviser har en tendens til å blåse store ballonger av det meste så også her. Jeg regner med at et forbud vil føre til at andre stoffer som er mindre skadelige blir tatt i bruk,desverre er det ofte slik at et forbud må til for at det skal skje,slik som med kjøleskapene . Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Så ikke skyt budbringeren, men skyt artikkelforfatteren, jeg bare fant den linken, og trodde det kunne bli belyst på en "seriøs" måte Min kommentar var overhode ikke ment for å skyte budbringeren, heller for å skyte budet han kom med Aviser har en tendens til å blåse store ballonger av det meste så også her. Jeg regner med at et forbud vil føre til at andre stoffer som er mindre skadelige blir tatt i bruk,desverre er det ofte slik at et forbud må til for at det skal skje,slik som med kjøleskapene . 9497875[/snapback] Takk, var redd jeg skulle bli skutt, igjen Ja, forbud må til men med hjelp av enkelte miljøministere vil ett noen av de sole seg i glansen på at nettopp "de" fikk stanset alt her oppe på berget. For å si det rett ut, miljøministeren som sitter idag, vet neppe hva det går ut på. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 For å si det rett ut, miljøministeren som sitter idag, vet neppe hva det går ut på. Han går vel da i fotsporene til sin forgjenger :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå