JohnsonsWhatever Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg ønsker finne en bærbar maskin som kan: - Behandle bilder raskt, for mange av bildene jeg tar er gjerne over 10 MB og derfor trenger kraftig maskin for behandle bildene raskt nok mulig så ikke tar år og dag, litt tungt arbeid. - Lett bærbar maskin, lett og ta med seg, ikke altfor stor. - Være stillegående og se bra ut, pent design. Jeg har sett litt på Apple og Dell sine produkter, men jeg er veldig usikker. Vil bruke Adobe Photoshop, Adobe Photoshop Lightroom (Photo Album/Redigering) Så vil nok gjerne bruke Windows men alikevel foretrekker jeg Ubuntu (Linux) men igjen vil jeg nok ha Mac OS eller Microsoft Windows, veldig usikker på dette. Kan noen gi meg noen gode tips? Lenke til kommentar
graylady Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 MacBook Pro uten tvil! hilsen Windows og PC bruker ;-) Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Når kommer nye Mac OS ut, jeg hørte rykter om Oktober? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hvilket budsjett opererer du med? Du nevner lett og ikke altfor stor, kan du utdype det med en foretrukket skjermstørrelse kanskje? Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Hvilket budsjett opererer du med? Du nevner lett og ikke altfor stor, kan du utdype det med en foretrukket skjermstørrelse kanskje? 9478124[/snapback] Lett bærbar til bruk av mye digitale bilder fra min Canon EOS 400D, så ønsker ikke skjermen altfor liten da. Skjerm god nok til se det beste av bildet og redigere og justere. Det er mye som kan ta god tid i slike programmer så er viktig med bra kraft i den, sånn okey kraft liksom. Jeg kan si budsjett mitt kan være ca 9000 - 12000 kroner. Hvor mye bør jeg altså legge i en bærbar maskin? Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg vil nok si at MacBook høres ut som tingen for deg, små, pene, maskiner som egner seg utmerket til bilderedigering o.l. Skjermene er vel også av utmerket kvalitet så vidt jeg vet, batterikapasiteten er det vel heller ikke noe å si på. Lenke til kommentar
graylady Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det blir nok litt lavt budskjett for en MacBookPro- du bør ha pro og med matt skjerm til billedbehandling. 15" kan vel holde. Kjøpte en til datteren, den kom på 17000, den var stort sett beregnet på Adobeprogrammene, billedredigering mm. Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Jeg har sett litt på Apple nå og du får veldig lite for så mye penger, virker som Apple tar sykt mye for sitt merke produkt, design. Føler jeg sløser litt vekk da. Når jeg ser på Dell maskiner så får du MYE bedre, mer innvendig maskinen enn det Apple gir deg for så høye priser. Så blir litt usikker her altså. Lenke til kommentar
graylady Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg har sett litt på Apple nå og du får veldig lite for så mye penger, virker som Apple tar sykt mye for sitt merke produkt, design. Føler jeg sløser litt vekk da. Når jeg ser på Dell maskiner så får du MYE bedre, mer innvendig maskinen enn det Apple gir deg for så høye priser. Så blir litt usikker her altså. 9478913[/snapback] Skjønner, jeg driver en del med billedbehandling og webarbeide og har av ulike årsaker PC med win. Hadde egentlig bestilt en Dell 1720 men på grunn av laaaang leveringstid blir det nå en Acer travelmate 7720G Ikke noe spillmaskin men flott til mitt bruk. Endret 12. september 2007 av graylady Lenke til kommentar
zonko Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Synes denne Asusen gir en del for pengene. Lett (2,4kilo) og godt oppløst liten skjerm. vet ingenting om støynivå på denne, men det gjør kanskje andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå